sobota, 30 marca 2013

Schab gotowany 10 minut - soczysty i kruchy

Przepis na ten schab od dawna widniał w starym zeszycie. Wreszcie postanowiłam go zrobić. Jest idealny nie tylko na świąteczny stół, ale także na każdą inną okazję. Bardzo aromatyczny, kruchy i bajecznie pyszny, taki właśnie jest schab przygotowany według tego przepisu. Cały jego sekret tkwi w odpowiedniej marynacie, którą skomponowałam według własnego smaku. Rewelacyjna propozycja dla zabieganych, bo jego przygotowanie nie wymaga wiele uwagi. Wystarczy dwa gotowania po 5 minut i już możecie cieszyć się jego smakiem. Polecam! 


Składniki:
1 kg schabu
2,5 litra wody
80 g soli
6 ziaren czarnego pieprzu w ziarnach
5 ząbków czosnku
2 łyżki suszonej mieszanki ziół (majeranek,oregano, tymianek, cząber)
1/2 łyżeczki ziaren kolendry
4 owoce jałowca
4 ziela angielskie
4 liście laurowe
3 łyżki majonezu
1 łyżka musztardy
2 łyżeczki cukru 





Do dużego garnka (z grubym dnem) wlać zimną wodę. Dodać sól, pieprz, cukier, majonez, musztardę, roztarte w dłoniach zioła, pokruszone liście laurowe i rozgniecione ziarna kolendry, jałowca i ziela. Czosnek obrać i pokroić na plasterki. Dodać do garnka. Wszystko wymieszać. Do garnka włożyć mięso i doprowadzić do wrzenia. Gotować pod przykryciem 5 minut. Wyłączyć gaz i zostawić mięso do wystudzenia na kilka godzin. Po tym czasie ponownie doprowadzić do wrzenia i gotować kolejne 5 minut. Wyłączyć gaz i pozostawić do całkowitego wystudzenia. Mięso wyjąć z marynaty, kiedy będzie całkowicie zimne. Smacznego!

 

17 komentarzy:

  1. wygląda smakowicie i soczyście :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam. Ja mam w kuchni dwie lewe, więc będę zaglądać do Ciebie i podglądać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam. Ja mam w kuchni dwie lewe, więc będę zaglądać do Ciebie i podglądać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś gotowalam pierwsze 5 minut jutro kolejne 5 minut i zobaczymy co z tego będzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ktos publikuje Twoj post zapewne bez Twojej wiedzy http://wiedzma60-kuchnia5przemian.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zwrócenie uwagi, ale na szczęście jest są to tylko posty odsyłające do mojego bloga, więc wszystko jest ok.

      Usuń
  6. Dziś zrobiony, dziś zjedzony ;).. Pierwszy przepis, wiemy już, że nie ostatni :)... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie!mam pytanie ile to jest 80g soli w przeliczeniu na łyżki i czy czosnek w tym przepisie jest obowiązkowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czosnek nie jest obowiązkowy, ale pomijając go uzyska się zupełnie inny smaku schabu. 1 łyżka soli to ok. 19 g.

      Usuń
  8. swietne przepisy,mam juz swoje lata I wciaz ucze sie czegos nowego,brawo za to ze dzielisz sie z nami swoimi przepisami:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ... mam male pytanie, czy moge uzyc swiezych ziol .. ? ... Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, jednak trzeba dać ich dwa razy więcej niż suszonych.

      Usuń
  10. Super alternatywa dla sklepowych wędlin! Myślę, że idealnie nada się na kanapki z domowego pieczywa ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety wyszedł suchy...:( co mogłam zrobić źle? Renata

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja korzystam z innego przepisu: wszystkie składniki ww. mieszam zagotowuję i do wrzątku wrzucam schab (u mnie 1,5 kg), od chwili kiedy zacznie się gotować czekam 5 minut i zestawiam z ognia. Następnego dnia (po ok. 12 godzinach) znowu na ogień i od chwili gdy się zacznie gotować to 5 minut. Wyjmuję taki gorący schab na folię aluminiową obsypaną majerankiem tymiankiem i cząbrem, szczelnie zawijam i tak pozostawiam do wystygnięcia w temperaturze pokojowej. Potem jeszcze schładzam w lodówce. I wychodzi kruchy:)
    Ania Kot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również zostawiam 12 godz.Pozdrawiam serdecznie,życzę wszystkiego najlepszego .

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...