sobota, 30 marca 2013

Mazurek kajmakowy

To pierwszy mazurek, który zrobiłam. Wizualnie może nie jest doskonały, ale smakuje wybornie. Z domu rodzinnego nie pamiętam tradycji pieczenia mazurków na Wielkanoc. Jednak teraz, chciałabym pielęgnować tradycję, bo mazurek, w przeciwieństwie do innych ciast, nieodłącznie związany jest właśnie z Wielkanocą. Ciasto kruche, zrobiłam według jednego z moich ulubionych przepisów. Wyszło pysznie! 


Składniki:
300 g mąki pszennej
150 g zimnego masła
100 g cukru pudru
1 szczypta soli
1 duże jajko
1 łyżka lodowatej wody
Dodatkowo:

400 g masy krówkowej kajmak
migdały
orzechy laskowe
kandyzowana skórka pomarańczowa
daktyle


Składniki ciasta kruchego zagnieść, najlepiej w robocie. Ciasto zawinąć w folię spożywczą i schować do lodówki na 1 godzinę. Schłodzone ciasto rozwałkować na papierze do pieczenia na cienki prostokąt. Ze skrawków ciasta zrobić rant. Ciasto nakłuć widelcem i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 30 minut. Upieczone ciasto pozostawić do wystudzenia. Na wystudzonym cieście wysmarować masę krówkową i udekorować orzechami i bakaliami. Smacznego!

 

5 komentarzy:

  1. Piękny ten mazurek jeśli to Twój pierwszy to rewelacyjny. Musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny mazurek, jak to jest pierwszy to już chcę zobaczyć kolejne :) Dzięki za pyszny wpis do mojej akcji na durszlaku :) Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój prototyp to dopiero wyglądał! ten jest piękny :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...