czwartek, 9 września 2021

Czekoladowe muffinki z borówkami

Puszyste czekoladowe muffinki to świetna opcja kiedy najdzie nas ochota na coś słodkiego. Do przygotowania w zaledwie 10 minut. Te małe słodkości znikają w ekspresowym tempie :) Świetnie sprawdzą się do szkoły, pracy jak i na wszelkiego rodzaju kinderbale :) 

Składniki (na 12 sztuk): 
Suche:
1 1/2 szklanki mąki pszennej 
3/4 szklanki cukru
2 łyżki gorzkiego kakao
szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
Mokre: 
1 duże jajko
180 ml mleka
80 ml oleju 
Dodatkowo:
150 g borówek 
50 g gorzkiej czekolady
cukier puder (do posypania) 




Suche składniki przesiać. Jajko ubić mikserem na puszysto, dodać mleko i olej. Zmiksować. Czekoladę posiekać. Do mokrych składników dodać suche i zmiksować do połączenia się ciasta. Dodać borówki i posiekaną czekoladę. Wymieszać łyżką. Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Ciasto nakładać do papilotek do 3/4 wysokości. Muffinki wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec ok. 25 minut do suchego patyczka. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego! 

3 komentarze:

  1. Zrobiłam wyszły znakomite. Nie miałam proszku do pieczenia, zrobiłam tylko z sodą i też jest ok. Polecam

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...