sobota, 30 października 2021

Czekolada na gorąco z cynamonem, piankami i nutą pomarańczy

W okresie jesienno-zimowym nie ma chyba lepszego poprawiacza humoru, niż czekolada na gorąco :) Gęsta, słodka i niezwykle aromatyczna :) Do szczęścia wystarczy jeszcze ciepły koc i dobra książka lub film :) 


Składniki (na 3 porcje) : 
300 ml mleka 3,2%
150 ml śmietany 30%
150 g gorzkiej czekolady 70%
50 g czekolady mlecznej 
1/2 łyżeczki cynamonu 
skórka otarta z 1 pomarańczy 
Dodatkowo:
bita śmietana 
9 pianek marshmallow
gorzkie kakao (do oprószenia) 





Mleko ze śmietaną podgrzać w rondelku, dodać połamaną na kostki czekoladę gorzką i mleczną, cynamon i skórkę startą z pomarańczy. Gotować na wolnym ogniu, mieszając trzepaczką, aż czekolada się rozpuści, a całość zacznie gęstnieć. Gorącą czekoladę przelać do szklanek, udekorować bitą śmietaną, piankami i posypać kakao. Smacznego! 


2 komentarze:

  1. Hey, mam ochotę na ten napój natychmiast ale nie mam 30 % śmietany, jakąś szansa żeby zastąpić czymś innym lub np mlekiem kandyzowanym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pominąć śmietanę, dać trochę więcej mleka ;) Na mleku skondensowanym nie robiłam ;)

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...