poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Galareta drobiowa z dodatkami

Dodatki do galarety drobiowej mogą być różne. Fajnie sprawdza się kukurydza, zielone i czarne oliwki czy świeża czerwona papryka. Jednak ja najbardziej lubię, tą, która ma w sobie jajko, zielony groszek i marchewkę oraz mały zielony akcent w postaci listka natki pietruszki.




Składniki:
2 duże udka
2 małe marchewki
2 jajka na twardo
kilka listków natki pietruszki
3 łyżki groszku konserwowy
sól lub domowa jarzynka 
5 ziaren czarnego pieprzu
3/4 opakowania (50 g) żelatyny  
1 litr rosołu




Udka zalewamy wodą, mocno doprawiamy jarzynką lub solą i gotujemy do miękkości. W połowie gotowania dodajemy obrane marchewki. Przestudzone udka obieramy ze skóry i oddzielamy od kości, a mięso kroimy w drobną kostkę. Jajka na twardo i marchew kroimy na plasterki. W małych pojemnikach lub kubkach układamy: natkę pietruszki, plasterek jajka, marchew, trochę groszku i mięso. W gorącym przecedzonym przez sito rosole rozpuszczamy żelatynę. Lekko przestudzonym wywarem zalewamy mięso z dodatkami. Wstawiamy do lodówki do zastygnięcia.




  

4 komentarze:

  1. Galaretka wygląda pysznie, ale jak dla mnie za mało mięska w tym rosole, a pewnie żelatyny sporo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięska jest w sam raz, jak dla mnie. To galareta mięsno-warzywna więc proporcje muszą zostać zachowane :)

      Usuń
  2. Dziękuję za wspaniały przepis. Ta galareta jest przepyszna.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...