poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Bułeczki świnki

Drożdżowe świnki to świetna propozycja na urozmaicenie przyjęcia dla dzieci lub pożywne drugie śniadanie do szkoły. Świnki po upieczeniu nie tylko cieszą oko, ale także świetnie smakują. Można nadziać je dowolnym słodkim farszem. Nie jest to przepis ekspresowy, ale z pewnością bardzo smaczny. Kiedy po raz pierwszy znalazłam go tutaj, od razu postanowiłam go wypróbować, tym bardziej, że w kuchni pomagał mi mój 6 letni kucharz, który świetnie sprawdził się także w roli małego piekarza. 


Składniki:
500 g mąki
35 g drożdży
2/3 szklanki mleka (szklanka250 ml)
70 g cukru
2 jaja
70g masła
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
1 jajko (oddzielnie żółtko i białko)
Nadzienie: powidła, marmolada różana, budyń, czekolada
Pisaki do dekoracji lub lukier


Mąkę przesiać. Z 4 łyżek mąki, łyżeczki cukru, drożdży i mleka przygotować zaczyn o konsystencji kwaśnej śmietany. Zostawić go pod przykryciem w ciepłym miejscu na ok. 20 minut. Do podrośniętego zaczynu dodać mąkę, ubite z cukrem i solą jaja. Wszystko dokładnie wymieszać. Roztopione i letnie masło wlać do reszty składników. Zagnieść ciasto, przykryć i odstawić do podrośnięcia na około 45 minut. Podrośnięte ciasto odgazować na stolnicy kilkukrotnie je ugniatając. Ciasto rozwałkować i wykrawać szklanką koła na buzie, a kieliszkiem kółka na ryjki. Uszka zrobić z małych porcji ciasta. Jedno kółko smarować roztrzepanym białkiem, nałożyć łyżeczkę nadzienia, zlepić drugim kółkiem. Białkiem posmarować ryjek i uszki. W ryjku zrobić dwie dziurki. Świnki smarować rozkłóconym żółtkiem z dodatkiem mleka. Piec w 180-190 stopniach przez około 15-20 minut. Po upieczeniu ostudzić i ozdobić świnki za pomocą pisaków do dekoracji lub lukru. Smacznego! 

8 komentarzy:

  1. jeju jakie sliczne bułeczki! słodziuteńkie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. genialne! :D jestem pod wrazeniem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne bułeczki ! Niejadki będą zachwycone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie tylko niejadki ;) Mąż wciął pół blachy ;)

      Usuń
  4. są urocze, chętnie takie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są też bardzo smaczne :) Koniecznie zrób! :)

      Usuń
  5. jakież one przeurocze ;) jak ktoś ma dzieci, byłby w niebo wzięta. Mi się papa cieszy jak patrzę na te świnki, a co dopiero maluch ;;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. he he kupie drożdze i tez takie zrobie :))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...