środa, 4 lipca 2012

Obłędnie pyszna potrawka

Słodko-ostry smak potrawki, którą dziś zrobiłam to jedno z moich ulubionych połączeń smaków. Bardzo pożywna, a zarazem zaskakująco lekka. Fajnie sprawdzi się w połączeniu z ryżem lub makaronem. Uwielbiam takie letnie, szybkie i aromatyczne dania, które urzekają kolorami i dostarczają energii. 




Składniki:
1 mała cukinia
1 czerwona papryka
1 pojedyncza pierś z kurczaka (250 g)
250 g pieczarek
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
1 puszka pomidorów (400 g)
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka sosu sojowego ciemnego
garść świeżej bazylii
gałązka świeżego tymianku
gałązka świeżego majeranku
1 łyżeczka cukru
świeżo zmielona sól morska
świeżo zmielony kolorowy pieprz
1/4 łyżeczki chili
1 łyżeczka słodkiej papryki




W garnku podgrzać oliwę z oliwek. Wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i pokrojoną pierś z kurczaka. Podsmażyć. Do podsmażonych składników dodać pokrojone w plasterki pieczarki, pokrojoną w paski cukinię i paprykę. Pomidory w puszcze zmiksować z koncentratem, ziołami, cukrem, chili i słodką papryką. Doprawić solą i pieprzem i dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Sosem zalać warzywa z mięsem i gotować bez przykrycia, aż do zredukowania się płynu i zagęszczenia się sosu. Podawać z ryżem lub makaronem. Smacznego! 

10 komentarzy:

  1. ale apetycznie wygląda :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izaa zanim zdążył ugotować się ryż zjadłam chyba połowę ;)

      Usuń
  2. super :) dodałabym jeszcze ananasa jak w Uncle Ben's

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika też o tym pomyślałam ;) Ale akurat ananas wyszedł :)

      Usuń
  3. a ja bym właśnie ananasa nie dodawała ;) nie dlatego, że nie lubię ale wszystkie te pospolite sosy słodko-kwaśne mają ananas. Zawsze to coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co mają pospolite sosy, bo ich nie jadam :) Myślę, że bez ananasa potrawka i tak jest odpowiednio słodka :)

      Usuń
  4. uwielbiam takie dodatki do ryżu:) twoja potrawa ma niebiański kolor:)
    pychota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antenka powiedziałabym raczej, że diabelski kolor ;) Tak wyglądała w rzeczywistości nigdy nie retuszuje zdjęć :)

      Usuń
  5. jadłam ostatnio coś bardzo podobnego, pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis świetny! Przesadziłam z chili i pieprzem...Nie mam wyczucia chyba:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...