środa, 29 marca 2023

Zupa chrzanowa

Pyszna, pożywna zupa chrzanowa idealna na Wielkanoc :) Gęsta, wyrazista w smaku i szybka w przygotowaniu. Zupa chrzanowa to idealna alternatywa dla żurku czy białego barszczu, które najczęściej goszczą na wielkanocnym stole. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji próbować takiej zupy, gorąco polecam. 

Składniki: 
3 białe parzone kiełbasy 
150 g wędzonego boczku 
3 średnie ziemniaki 
1 1/2 łyżki chrzanu 
1 średnia marchew
1 średnia cebula
2 ząbki czosnku
1 litr bulionu (rosołu) drobiowo-wołowego 
50 ml śmietany 18%
sól (do smaku)
świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku) 
5 kulek ziela angielskiego 
3 liście laurowe 
1/2 łyżki majeranku 
Do podania: 
jajka na twardo 
rzeżucha 



Boczek pokroić w cienkie paski. Usmażyć w garnku, do zarumienienia i wytopienia się tłuszczu. Dodać drobno pokrojoną cebulę i posiekane ząbki czosnku, chwilę podsmażyć. Dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i marchew pokrojoną w plasterki. Krótko podsmażyć i zalać bulionem. Dodać ziele, liście laurowe i majeranek. Gotować, aż ziemniaki i marchew będą prawie miękkie. Dodać pokrojoną na plasterki białą kiełbasę, chrzan i śmietanę. Gotować na wolnym ogniu przez kilka minut. Zupę doprawić solą i pieprzem. Podawać z jajkiem na twardo i rzeżuchą. Smacznego! 

Rady: Jeśli boczek jest zbyt tłusty, część wytopionego tłuszczu można odlać. Zamiast boczku zupę można ugotować na wędzonym kościach ze schabu czy żeberek. Śmietanę 18 % można zastąpić śmietaną 30%. Ilość dodanego chrzanu zależy od preferencji, w tracie dodawania warto spróbować czy smak i ostrość zupy jest odpowiednia. 

4 komentarze:

  1. Zdjęcia są wprost oszałamiające !!!!Czy robiła Pani kurs fotografii ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło to czytać :) Nie, nie robiłam :) Jestem samoukiem ;)

      Usuń
  2. Super smaczna zupa , robiłem żur z chrzanem a tu taka alternatywa . polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, zapraszam po więcej inspiracji :)

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...