poniedziałek, 10 czerwca 2013

Placuszki z mascarpone z truskawkami

Lekkie jak piórko, choć sycące i dość kaloryczne. Placuszki z serka mascarpone z truskawkami i bitą śmietaną. Bardzo delikatne i rozpływające się w ustach. Idealne na deser lub słodkie śniadanie. Przygotowuje się je szybko i bardzo szybko znikają z talerzy. Polecam szczególnie dla dzieciaków, będą zachwycone. Do wykonania tych placuszków zainspirował mnie przepis znaleziony w książce "Sery - gatunki, rodzaje, smaki", przepis jednak bardzo zmodyfikowałam, więc nie podaję go jako źródła, ale jako źródło inspiracji :)


Składniki:
Placuszki:
250 g sera mascarpone
2 duże jajka
2 łyżki cukru
1 łyżka domowego cukru waniliowego
5 łyżek mąki 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki skórki startej z pomarańczy
1 łyżka soku z pomarańczy
2 łyżki śmietany kremówki
1 łyżka oleju (do smażenia)
Dodatkowo:
200 ml śmietany kremówki
1 łyżeczka cukru pudru
300 g truskawek





Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać ser mascarpone i krótko zmiksować. Dodać sok z pomarańczy, kremówkę i skórkę startą z pomarańczy. Mąkę przesiać z proszkiem i dodać do reszty składników. Krótko zmiksować. Dobrze rozgrzaną patelnię teflonową nasmarować olejem za pomocą pędzelka. Smażyć małe placuszki z obu stron na rumiano. Śmietanę ubić z cukrem pudrem. Truskawki oczyścić i pokroić na połówki. Placuszki podawać z bitą śmietaną i truskawkami. Smacznego!

 

15 komentarzy:

  1. Bardzo zatęskniłam za truskawkami, a tak podane to już całkiem magia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Olu jak tu u Ciebie pysznie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jedliśmy kiedyś podobne i były przepyszne:-) a te wyglądają jeszcze tak cudownie z tą śmietaną i truskaweczkami....:-)))) wspaniałości:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam truskawki!!!!! Nominowałam twój blog, więcej na stronie: http://pysznosc.blogspot.com/2013/06/11-pytan-nominacja-ostaam-nominowana.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo :) Miałyśmy dziś podobny pomysł.
    Z tym, że moja wersja jest chyba skromniejsza.
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne ! Wyglądają naprawdę przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. apetyczna wieżyczka :) na talerzu lato, na przekór pogodzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. o mamo jak one się do mnie uśmiechają:D boskie!

    OdpowiedzUsuń
  10. A tam kaloryczne...:P Jak się oprzeć takim słodkościom skoro wyglądają tak pysznie?:)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne przepisy tu u Ciebie i bardzo mi się tu podoba, więc zostajęna dłużej :) tylko szkoda, że nie piszesz ile mniej więcej tych placuszków Ci wychodzi czy też na ile porcji są posiłki, bo nie mam jeszcze na tyle rozwiniętej wyobraźni kulinarnej i ciężko mi ocenić ile tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placuszków wyjdzie ok. 20 sztuk, w zależności jakiej wielkości placki usmażysz. Przy niektórych przepisach jest podana ilość na sztuki, ale nie podaję ilości porcji, bo czasem ciężko mi je określić. Mój mąż je np. bardzo duże porcje, więc jak robię posiłek najczęściej jest na kilka osób :) Sałatki z reguły na 1-2 osoby.

      Usuń
  12. uwielbiam ten serek :) ja ubijam go z bananami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ładnie, na zdjęciu, bo należy podać ze placuszki musza być zimne, żeby otrzymać taki efekt.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...