sobota, 8 czerwca 2013

Crumble z truskawkami i rabarbarem

Crumble to jeden z moich ulubionych deserów. Owoce na gorąco pod chrupiącą kruszonką...tak prosto i tak pysznie. Podane z gałką ulubionych lodów lub jogurtem naturalnym to prawdziwe niebo w gębie. Do crumble wykorzystuję sezonowe owoce, tym razem przygotowałam je z truskawkami i rabarbarem. Nie mogę zdecydować się, którą wersję crumble lubię najbardziej, bo mam słabość do tego deseru i każde wydaje mi się najpyszniejsze :) 


Składniki (na ok. 5 kokilek średnicy 10 cm):
500 g truskawek
2 laski rabarbaru
10 łyżeczek cukru
1 łyżeczka masła (do wysmarowania kokilek)
Kruszonka:
200 g mąki
100 g masła
100 g cukru
1/2 łyżki domowego cukru waniliowego
szczypta soli






Kokilki wysmarować masłem. Rabarbar pokroić na 1 cm kawałki. Truskawki umyć, osuszyć i odciąć szypułki. Pokroić na połówki. W kokilkach ułożyć truskawki i rabarbar. Każdą porcję posypać 2 łyżeczkami cukru. Mąkę posiekać z zimnym masłem dodać szczyptę soli, cukier i cukier waniliowy. Zagnieść na kruszonkę. Kruszonką posypać owoce i lekko docisnąć. Wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na około 25 minut. Gorące crumble podawać z gałką ulubionych lodów. Smacznego! 

Rady: Mąkę pszenną można zastąpić mąką pełnoziarnistą, a cukier zwykły cukrem trzcinowym. 
Do kruszonki można dodać ulubione dodatki: płatki owsiane, wiórki kokosowe, startą skórkę z cytryny lub pomarańczy, czy zmielone orzechy lub migdały.


6 komentarzy:

  1. Wygląda fantastycznie! Nie spotkałam się dotąd z crumblami, ale bardzo mnie do tego zachęciłaś.
    http://dariawkuchni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne!Chętnie się poczęstuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prostota jest czasem najpyszniejsza :) Koniecznie z (duuużą) gałką lodów z wierzchu, roztapiających się powoli i tworzących pyszny sos :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Crumble z truskawkami, o tak...:) I do tego te lody, mmm...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I te lody o.o dziękuję za udział w akcji rabarbar:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) połączenie truskawek z rabarbarem to jednak genialna rzecz, potwierdzam i polecam :) pozdrówka

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...