czwartek, 21 marca 2013

Kawowa panna cotta

Panna cotta to jeden z najpyszniejszych deserów jakie znam. Jest kremowa i bardzo delikatna, a dodatek kawy i wanilii nadaje jej wyjątkowego charakteru. Ten deser rodem z Włoch zadomowił się u nas na dobre. Jeśli chcielibyście spróbować wersję waniliową z musem truskawkowym polecam Wam mój przepis, który znajdziecie tutaj. Polecam także świetną piegowatą tartę panna cottę mojego pomysłu. 

 
Składniki:
400 ml śmietany 30%
150 ml mleka 3,2 %
4 łyżeczki drobnej kawy rozpuszczalnej + 1 łyżka gorącej wody
5 łyżek cukru
1 laska wanilii
5 łyżeczek żelatyny + 1 łyżka gorącej wody



Śmietankę z mlekiem przelać do rondla dodać miąższ z wanilii i pusty strąk, oraz cukier. Podgrzać mieszając, ale nie doprowadzając co wrzenia. Zdjąć z ognia i usunąć strąk wanilii. Kawę rozpuścić w 1 łyżce wrzącej wody. Dodać do śmietany z mlekiem. Żelatynę rozpuścić w 1 łyżce gorącej wody, wymieszać do rozpuszczenia i dodać do pozostałych składników. Wymieszać. Panna cottę przestudzić i przelać do silikonowych foremek lub małych filiżanek. Wstawić do lodówki na minimum 2 godziny. Przed podaniem zamoczyć naczynie w ciepłej wodzie, aby łatwiej było wyciągnąć deser. Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Robiłam kiedyś kawową, jak dla mnie smakuje idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja polecam kakaową, też jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kakaową i czekoladową również mam w planach :)

      Usuń
  3. ależ musi być pyszna :) zapisuję i zrobię niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jem oczami:) aksamitny, rozpływający się w ustach deser:D mmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobię, muszę zrobić, dla takiego deserku warto na bok odłożyć nawet kolejny wypiek :) a kawa...moja ukochana ;) Pięknie podane Olu :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...