niedziela, 18 marca 2012

Idealna babka marmurkowa

Piekę ją nie tylko w okresie świąt Wielkanocnych, ale tak po prostu bez okazji. Dlaczego? Bo to przepis z zeszytu mamy, więc tradycję trzeba pielęgnować. Bo babka jest mega wilgotna i puszysta, bo jest ekspresowa w przygotowaniu i sprawdza się, kiedy musimy coś upiec na szybko dla niespodziewanych gości. Ale piekę ją jeszcze z jednego powodu, bo jest to babka, która zawsze wychodzi. Można zrobić ją w wersji z margaryną lub olejem. Dziś zrobiłam z olejem i był to strzał w dziesiątkę. Babka wyszła idealna.


Składniki:
4 duże jajka
1 1/2 szklanki mąki pszennej (szklanka250 ml)
1 szklanka cukru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 łyżeczka aromatu (w mnie rumowy)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
180 ml oleju (lub 3/4 kostki margaryny - kostka 250 g)
2 łyżki kakao




Jajka, cukier, cukier waniliowy i olejek ubić na puszystą pianę. Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać przez sito.
Do jajek stopniowo dodawać mąkę z proszkiem do pieczenia, ciągle miksując. Po ubiciu jajek z mąką stopniowo dodać olej lub roztopioną i przestudzoną margarynę. Formę do pieczenia natłuścić i obsypać bułką tartą, kaszą manną lub otrębami. 2/3 przygotowanej masy wlać do formy. Do reszty wsypać kakao i zmiksować. Wlać kakaową masę do brytfanny, robiąc esy-floresy. Włożyć formę do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 40 minut. Po tym czasie zrobić test suchego patyczka. Udekorować lukrem, polewą lub posypać cukrem pudrem.









25 komentarzy:

  1. cóż mogę napisać.. IDEALNA :)
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie,
    szana-banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy wypiek z zeszytu Mamy warto co jakiś czas sobie przypominać...Twoja babka jest idealna, pięknie się wymieszała :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szana i Arvén dziękuję za ciepłe słowa ;) Babka już rozdana i skonsumowana, niebawem będzie powtórka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękna ta babka:) Aż chce się ją zjeść:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka jest pyszna robiłam ja wiele razy,wszystkim polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nic dodać nic ująć....szybka sprawa a jak smakuje.Jest wyśmienita:)Sprawdzone i już zjedzone:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało. Zachęcam do wypróbowania innych moich przepisów. Pozdrawiam świątecznie ;)

      Usuń
  7. Wygląda pysznie..dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ogromna przyjemność brać udział w tak słodkiej akcji ;)

      Usuń
  8. Moja babka juz w piekarniku.Przyznam,że mam ogromnego stracha żeby wyszła i żeby nie był zakalec - co lubi mi się przytrafiać.Jak narazie wygląda pięknie tzn bardzo ładnie urosła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmm, właśnie się zajadam babką z tego przepisu :) Pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. to jest 1 i 1/2 mąki ? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisze jest to 1 1/2 szklanki mąki (czyli półtorej szklanki mąki).

      Usuń
  11. Jaka srednica blachy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja forma na babkę ma około 25 cm średnicy.

      Usuń
  12. czy można upiec ją również w keksówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Polecam przepis.

      Usuń
  13. Naprawdę smaczna ta babeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis wypróbowany. Bardo smaczna babka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. właśnie ją robię, mam nadzieje,ze wyjdzie pozdrawiam i dziekuje za łatwy przepis!!!! :):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja wlasnie zrobiłam, po 45 minutach otwieram piekarnik a tam... piękna babka ;) niestety na środku totalna katastrofa (nie chodzi o pęknięcie bo to normalne w babkach)... babka w środku pływa... cała... nie rozumiem dlaczego... ale wujek google poradził, aby zwiększyć temp i wrzucić ciacho na dodatkowe 25 minut pieczenia. Zobaczymy, chociaż ja jakoś nie bardzo w to wierze... ale jestem zła ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wina leży po stronie piekarnika, który nie piecze tak, jak powinien. Przy tej babce polecam pieczenie na grzałce dolnej, ciasto wyrośnie i dobrze upiecze się w środku. Czas pieczenia jest orientacyjny - jeśli babka po określonym czasie jest niedopieczona, czas pieczenia należy wydłużyć. Według tego przepisu piekę babkę od lat, moja mama od kilkunastu, przepis więc jest sprawdzony.

      Usuń
  17. Ciasto pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepis się sprawdzil . Babka skonsumowana. :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie, idealna. Pozdrawiam, i zycze dalszych sukcesow kulinarnych, a jest w czym wybierac. :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...