niedziela, 18 marca 2012

Idealna babka marmurkowa

Piekę ją nie tylko w okresie świąt Wielkanocnych, ale tak po prostu bez okazji. Dlaczego? Bo to przepis z zeszytu mamy, więc tradycję trzeba pielęgnować. Bo babka jest mega wilgotna i puszysta, bo jest ekspresowa w przygotowaniu i sprawdza się, kiedy musimy coś upiec na szybko dla niespodziewanych gości. Ale piekę ją jeszcze z jednego powodu, bo jest to babka, która zawsze wychodzi. Można zrobić ją w wersji z margaryną lub olejem. Dziś zrobiłam z olejem i był to strzał w dziesiątkę. Babka wyszła idealna.



Składniki:
4 duże jajka
1 1/2 szklanki mąki pszennej (szklanka 250 ml)
1 szklanka cukru
1 łyżeczka cukru wanilinowego
1 łyżeczka aromatu (w mnie rumowy)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
180 ml oleju (lub 3/4 kostki margaryny - kostka 250 g)
2 łyżki kakao




Jajka, cukier, cukier waniliowy i olejek ubić na puszystą pianę. Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać przez sito.
Do jajek stopniowo dodawać mąkę z proszkiem do pieczenia, ciągle miksując. Po ubiciu jajek z mąką stopniowo dodać olej lub roztopioną i przestudzoną margarynę. Formę do pieczenia natłuścić i obsypać bułką tartą, kaszą manną lub otrębami. 2/3 przygotowanej masy wlać do formy. Do reszty wsypać kakao i zmiksować. Wlać kakaową masę do brytfanny, robiąc esy-floresy. Włożyć formę do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec około 40 minut. Po tym czasie zrobić test suchego patyczka. Udekorować lukrem, polewą lub posypać cukrem pudrem.








78 komentarzy:

  1. cóż mogę napisać.. IDEALNA :)
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie,
    szana-banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy wypiek z zeszytu Mamy warto co jakiś czas sobie przypominać...Twoja babka jest idealna, pięknie się wymieszała :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szana i Arvén dziękuję za ciepłe słowa ;) Babka już rozdana i skonsumowana, niebawem będzie powtórka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękna ta babka:) Aż chce się ją zjeść:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka jest pyszna robiłam ja wiele razy,wszystkim polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nic dodać nic ująć....szybka sprawa a jak smakuje.Jest wyśmienita:)Sprawdzone i już zjedzone:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało. Zachęcam do wypróbowania innych moich przepisów. Pozdrawiam świątecznie ;)

      Usuń
  7. Wygląda pysznie..dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ogromna przyjemność brać udział w tak słodkiej akcji ;)

      Usuń
  8. Moja babka juz w piekarniku.Przyznam,że mam ogromnego stracha żeby wyszła i żeby nie był zakalec - co lubi mi się przytrafiać.Jak narazie wygląda pięknie tzn bardzo ładnie urosła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmm, właśnie się zajadam babką z tego przepisu :) Pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. to jest 1 i 1/2 mąki ? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisze jest to 1 1/2 szklanki mąki (czyli półtorej szklanki mąki).

      Usuń
  11. Jaka srednica blachy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja forma na babkę ma około 25 cm średnicy.

      Usuń
  12. czy można upiec ją również w keksówce?

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę smaczna ta babeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis wypróbowany. Bardo smaczna babka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. właśnie ją robię, mam nadzieje,ze wyjdzie pozdrawiam i dziekuje za łatwy przepis!!!! :):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja wlasnie zrobiłam, po 45 minutach otwieram piekarnik a tam... piękna babka ;) niestety na środku totalna katastrofa (nie chodzi o pęknięcie bo to normalne w babkach)... babka w środku pływa... cała... nie rozumiem dlaczego... ale wujek google poradził, aby zwiększyć temp i wrzucić ciacho na dodatkowe 25 minut pieczenia. Zobaczymy, chociaż ja jakoś nie bardzo w to wierze... ale jestem zła ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wina leży po stronie piekarnika, który nie piecze tak, jak powinien. Przy tej babce polecam pieczenie na grzałce dolnej, ciasto wyrośnie i dobrze upiecze się w środku. Czas pieczenia jest orientacyjny - jeśli babka po określonym czasie jest niedopieczona, czas pieczenia należy wydłużyć. Według tego przepisu piekę babkę od lat, moja mama od kilkunastu, przepis więc jest sprawdzony.

      Usuń
    2. Ja tez tak mialam i zostawilam ja na dluzej. 20 min bylo jednak odrobine za dlugo i troche sie przypalila i za bardzo przeschla, ale robilam ja pierwszy raz, wiec to normalne, ze trzeba poeksperymentowac :)

      Usuń
  17. Ciasto pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepis się sprawdzil . Babka skonsumowana. :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie, idealna. Pozdrawiam, i zycze dalszych sukcesow kulinarnych, a jest w czym wybierac. :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. A czy zamiast margaryny można dodać masło?

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy ta Babka jest wilgotna?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i dzięki dodatkowi oleju dłużej zachowuje świeżość :)

      Usuń
  22. Babka wyszła przepyszna :) przepis świetny i co najważniejsze babke robi się błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Babka przepyszna:)))) Udaje się za każdym razem. Dzięki za przepis. Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  24. Normalnie super oby więcej takich przepisów.... Pozdrawiam Karolina

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam, zrobiłam ją w silikonowej formie i też wyszła, piekna i pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Od kilku lat piekę tą babkę, zawsze wychodziła idealna, a teraz już drugi raz mi opadła, wydaje mi się że wszystko robie tak samo a jednak... Nie wiem o co chodzi

    OdpowiedzUsuń
  27. To była moja pierwsza babka w życiu :) Cieszę się, że wybrałam właśnie ten przepis, babka wyszła pyszna, puszysta,delikatna...polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wypiek się udał i zachęcam do korzystania z innych przepisów nie tylko na słodkości.

      Usuń
  28. czy można ją zrobić w zwykłej tortownicy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. można. Ja często piekę tę babkę w keksówce :)

      Usuń
  29. Zabieram się do pieczenia .Na zdjęciach wygląda pysznie więc dokonam próby.Pozdrawiam i życzę Wesołych świąt.

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam,
    Mam pytanie: Czy zamiast cukru wanilinowego można dodać laskę wanilii? Ile? Kupiłam laskę, bo chyba daje więcej aromatu, ale nigdy nie dodawałam; zresztą wogóle mało piekę ciast :) Czy bez aromatu rumowego będzie dużo gorsza? bo nie mam :(, Pozdr, Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać pół laski wanilii, z reszty zrobić domowy cukier waniliowy (przepis na blogu), można pominąć olejek rumowy.

      Usuń
  31. Czy mam ubić same białka a potem dodac cukry i zoltka czy miksować cale jaja z cukrem

    OdpowiedzUsuń
  32. Wlasnie konsumujemy.....smaczna babeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Fantastyczny przepis. Łatwo, lekko i przyjemnie. Zmodyfikowalam go na wersję cytrynową. Bomba!

    OdpowiedzUsuń
  34. ładna dekoracja, z babką mam problem zawsze upadnie ale nie podaje sie

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzis bede piekl ta babke

    OdpowiedzUsuń
  36. Swietny przepis,swietna babeczka,z Twojego przepisu robie dzis 4 raz w odstepie 3tyg :D rodzinka uwielbia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Babka, która ekspresowo znika z talerza. Piekłam pierwszy raz z tego przepisu, ale nie ostatni. :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Super przepis. Mój stary piekarnik lubi oddawać mi zakalce... a tu suprise :) wyrosła i jest pyszna, polecam ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  39. Właŝnie zrobiłam,jest pyszna .Dodałam masła.Polecam

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetna babka puszysta,polecam

    OdpowiedzUsuń
  41. Naprawde idealna babka ��Prosta, szybka i bardzo smaczna... Polecam.... ☺️

    OdpowiedzUsuń
  42. Od dwoch dni to moja ulubiona babka marmurkowa, na swieta musi byc koniecznie �� Ola czy moge prosic o przepis na lukier?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że smakuje :) Lukier robię na twz. "oko" ok. 3/4 szklanki cukru pudru i sok z cytryny - dolewam stopniowo, ucierając łyżką. Konsystencja powinna być podobna do gęstej śmietany :)

      Usuń
  43. A ja mam pytanie - jeżeli opiekę babkę w piątek, to czy w niedzielę nadal będzie wilgotna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna być, jeśli zawiniesz ją w torbę foliową. Jednak smaczniejsza będzie jeśli upieczesz ją dopiero w sobotę. Babka znika u mnie w maksymalnie 1 dzień, więc nie wiem jak będzie smakować za dwa dni.

      Usuń
  44. Właśnie zjadłam pierwszy kawałek, a potem... Drugi ;) Tak samo mój chłopak który potrafi być wybredny, co świadczy, że na serio jest dobra! Piekłam z jedną różnicą względem przepisu - babka siedziała w piecu 60 min, bo po 40 jeszcze była surowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że smakowała ;) Czas pieczenia należy dostosować do swojego piekarnika.

      Usuń
  45. Babeczkę upiekłam na święta tylko z polewą czekoladową, super wyszła, wszystkim smakowała :) jedyny minus to, że kończy się za szybko ;) ale nadrobimy to wersją z lukrem:) pozdrawiam i dziękuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że smakowało :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  46. Moja babka już zjedzona. Jest zwyczajna, łatwa i szybka. Bardzo lubię takie nieskomplikowane potrawy. Dziękuję za przepis ☺ Iwona

    OdpowiedzUsuń
  47. Czy gdybym chciała użyć tego ciasta do zrobienia muffinek to jak długo powinny się piec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muffinki piekę zazwyczaj od 20-25 minut. W tym przypadku podobnie, trzeba sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone ;)

      Usuń
  48. W końcu przepis który nawet takiemu antytalentowi jak ja się udal☺wychodzi za każdym razem a domownicy są szczesliwi☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wypiek się udał i zachęcam do skorzystania z innych przepisów nie tylko na wypieki ;)

      Usuń
  49. piekę już kolejny raz bo jest łatwa i pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  50. Dzięki za przepis. Właśnie już ostudziła się moja babeczka i po ukrojeniu kawałka, cóż widzę?-super wyrośniętą i smaczną babkę. No nareszcie nie jest to zakalec!!! bo do tej pory co przepis jaki otrzymywałam to wychodził zakalec. Ja piekłam swoją babkę w tem. 175st. przez 60 min. i chyba to jest to.

    OdpowiedzUsuń
  51. Babka marmurkowa to moje ulubione ciasto. Ogromnie dziękuję za przepis. Wydrukowałam go sobie. Jutro postaram się zrobić po zakupie składników. Ta moja czasami ma problem z zakalcem, ale robiłam trochę inaczej. Jutro wibruję z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  52. Babka jest pyszna robiłam ja wiele razy,wszystkim polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Super babka 🥰

    OdpowiedzUsuń
  54. Super babka 👍😃. Szybka w zrobieniu i bardzo dobra w jedzeniu. Polecam😃. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowała i zapraszam po więcej inspiracji :)

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...