piątek, 7 czerwca 2013

Test włoskich produktów. Sałatka z makaronem, tuńczykiem i ziołowym dressingiem

Dziś powstała sałatka, ale nie zwyczajna. Sałatka makaronowa z przepysznym tuńczykiem w oliwie i chrupiącymi ziarnami słonecznika. Całość podkręcona smakiem pikantnej rukoli i słodkich pomidorów. A wszystko skąpane w ziołowym dressingu z cytryną i dużą ilością pieprzu. Jeśli podobnie jak ja lubicie takie sałatki, będziecie zachwyceni smakiem. A ja po raz kolejny miałam okazję przekonać się o tym, że włoskie produkty nie mają sobie równych. Pysznie, pysznie, pysznie....


Składniki:
200 g makaronu penne (użyłam penne rigate Arrighi)
100 g tuńczyka w oliwie z oliwek (użyłam tuńczyka Callipo)
25 g rukoli
10 pomidorów koktajlowych
2 łyżki czarnych oliwek
2 łyżki ziaren słonecznika
Dressing:
3 łyżki oliwy (z tuńczyka)
1 łyżka soku z cytryny (użyłam sok z cytryny Limmi)
świeżo zmielony czarny pieprz
1/2 łyżki posiekanej bazylii
1/2 łyżki posiekanego oregano
sól morska (opcjonalnie)



Makaron ugotować al dente, odcedzić, zahartować i wystudzić. Zimny makaron ułożyć na talerzu. Dodać liski rukoli, pokrojone pomidory koktajlowe, oliwki i tuńczyka. Na suchej patelni uprażyć ziarna słonecznika. Składniki dressingu połączyć. Sałatkę polać dressingiem i posypać ziarnami słonecznika. Podawać od razu po przygotowaniu. Smacznego! 


7 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wyglądająca sałatka :) Chętnie bym się poczęstowała takimi smakołykami :)
    Pozdrawiam Oleńko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a nie zepsuo by smakuu jakbym zmieniła makaron na razowy ? jestem na diecie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko lubisz makaron razowy, śmiało możesz go zastąpić.

      Usuń
  3. dziękuje bardzo, nie spodziewałam się tak szybkiej odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czegoś takiego szukałem - dziękuję za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  5. jeśli chodzi o ilość podanych w przepisie składników, porcja wychodzi dla 3-4 osób ?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...