niedziela, 28 maja 2017

Sałatka z piersią, jajkami przepiórczymi i słonecznikiem

Lubię takie lekkie, a zarazem pożywne sałatki. Przepis na aromatyczną, pieczoną pierś z kurczaka podawałam Wam niedawno (tutaj), postanowiłam więc, że tym razem będzie składnikiem sałatki z dodatkiem jajek przepiórczych, którymi zajadam się ostatnio bardzo często. Sałatka ta, świetnie komponuje się z lekkim, musztardowym dressingiem i prażonymi, chrupiącymi ziarnami słonecznika. Choć to tylko sałatka, ze względu na dużą zawartość białka jest bardzo sycąca, z powodzeniem więc może być samodzielnym posiłkiem. Idealnie sprawdzi się na kolację, drugie śniadanie czy przekąskę w ciągu dnia. 


Składniki (na 2 porcje):
10 liści sałaty masłowej
1 pojedyncza, pieczona pierś z kurczaka (przepis TUTAJ)
12 pomidorów koktajlowych
14 jajek przepiórczych 
4 łyżki kukurydzy z puszki
4 łyżki groszku z puszki
2 łyżki ziaren słonecznika
Dressing:
3 łyżki oleju lub oliwy z oliwek
1 łyżka kremu z gorczycy z miodem
sól (do smaku)
pieprz czarny (do smaku)
szczypta cukru





Ziarna słonecznika uprażyć na suchej patelni. Jajka przepiórcze ugotować na twardo przez ok. 4 minuty. Ostudzić i obrać ze skórki. Sałatę porwać na kawałki, ułożyć w misce. Dodać pokrojoną na plastry pierś z kurczaka, pokrojone na połówki jajka, pomidorki koktajlowe, kukurydzę i groszek. Sałatkę posypać słonecznikiem. Składniki dressingu połączyć. Sałatkę polać dressingiem na chwilę przed podaniem. Wymieszać. Smacznego! 

11 komentarzy:

  1. witam! czy dobrze rozumiem-do dresingu łyżkę suchej gorczycy zmielić i połączyć złyżką miodu!pozdrawiam!rysiaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam gotowego produktu - kremu z gorczycy z miodem, dostępnego na rynku ;)

      Usuń
  2. Czy jajka przepiórcze różnią się w smaku od zwykłych, kurzych? Czy to w sumie tylko taki estetyczny zabieg? Naprawdę mnie to interesuje! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie smak jest prawie identyczny, jedyne co, żółtko jest bardziej delikatne w smaku.

      Usuń
  3. O jaka fajna sałatka. Pewnie przyrządzę ją sobie na niedzielę. Jest dość łatwa w wykonaniu i ładnie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. A gdzie mogę zdobyć takie jajka? Bo niestety, nigdzie na nie nie trafiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są z chyba każdym większym markecie oraz w delikatesach ;)

      Usuń
  5. Właściwie mogłabym jeść z jajkami wszystko! Ostatnio udało mi się spróbować jaja gęsiego - pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, gęsiego jeszcze nie jadłam ;) A tak uwielbiam jajka, że jak tylko spotkam, z pewnością kupię i spróbuje :)

      Usuń
  6. Piękna i kolorowa! Moi alergicy bardzo dobrze tolerują jajka przepiórcze w przeciwieństwie do kurzych, więc przepiórcze zazwyczaj w domu mam. Sałatka wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, polecam skorzystanie z przepisu :)

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...