sobota, 25 maja 2013

Ekspresowe i przepyszne ciasto z jagodami

Dziś miałam ochotę na takie właśnie ciasto - szybkie w przygotowaniu, puszyste i z owocami. W zamrażalniku znalazłam resztkę zebranych w zeszłym roku jagód. I oto powstało to ciacho :) Przygotowanie jego zajęło mi nie więcej niż 15 minut. Polecam, bo choć ciasto było trochę eksperymentem, urzekło mnie smakiem od pierwszego kęsa...



Składniki:
6 dużych jajek
1 1/2 szklanki cukru*
3 łyżeczki domowego cukru waniliowego
2 3/4 szklanki mąki tortowej*
1 łyżka octu (lub soku z cytryny)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki oleju rzepakowego*
1 szklanka jagód (mogą być mrożone)*

*szklanka - 250 ml




Mąkę z proszkiem przesiać. Jajka wbić do miski, dodać cukier, cukier waniliowy i łyżkę octu lub soku z cytryny. Miksować na szybkich obrotach do czasu, aż jajka zaczną bieleć. Partiami dodawać mąkę z proszkiem i miksować na wolnych obrotach. Pod koniec miksowania wlać olej. Ciasto przelać do blaszki (36x25), wierzch ciasta posypać jagodami. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika (dolna grzałka) i piec ok. 50 minut do suchego patyczka. 10 minut przed końcem pieczenia przełączyć grzałkę na góra-dół, aby ciasto się zarumieniło. Upieczone ciasto wystudzić i posypać cukrem pudrem. Smacznego! 

Rady: Do ciasta można użyć dowolnych sezonowych owoców. 
Jeśli używacie jagód mrożonych nie należy ich wcześniej rozmrażać.
Dla wzbogacenia smaku można dodać do ciasta startą skórkę z cytryny lub pomarańczy. 


21 komentarzy:

  1. Wygląda na bardzo puszyste-chętnie skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bajecznie...koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieknie wyrosło, wygląda prze smacznie;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ekspresowe ciasta są najlepsze! Bardzo lubię, bo są mięciutkie, puszyste i pełne owoców ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda jak lekka chmurka - widać, że bardzo udane!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ puszyste... pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda rewelacyjnie - przepis zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no fakt wygląda przepysznie ! muszę zapisać przepis !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczne z tym jagodowym wzorkiem na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda wyśmienicie,mam nadzieję że smakuje tak samo.Spróbuję upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaki rozmiar blaszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmiar blaszki taki jak w opisie przygotowania czyli 36x25 cm

      Usuń
  12. właśnie spróbowałam, niestety nie wygląda tak ładnie ale jest pyszne! dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja dodałam jeszcze drugie tyle truskawek i moje tez idealnie puszyste i pyszne , super przepis i szybko.

    OdpowiedzUsuń
  14. a i zrobiłam w tortowej 28 cm

    OdpowiedzUsuń
  15. Co za pychota!!! Zrobiłam już drugi raz! Najpierw z borówką amerykańską, a dzisiaj z morelami! Obie wersje pyszne, choć z morelami moim zdaniem lepsze :) Pozdrawiam i dziękuję za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że skorzystałaś z przepisu i ciacho smakowało :)

      Usuń
  16. Ciasto przepyszne niestety za drugim razem nie było wysokie ale swoja pulchność zachowało .Czy mogę dodać czarną i czerwona porzeczkę ? Boję się , że przez czerwoną będzie kwaśne a przez czarną po prostu nie dobre . Co o tym sądzisz ? I czy robiłaś już tą pychotkę z tymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam tego ciacha z porzeczkami, ale możesz spróbować. Ewentualnie dodaj więcej cukru do ciasta, albo posyp owoce cukrem przed dodaniem do ciasta. Powinno wyjść smacznie.

      Usuń
  17. Ja robiłam podobne ciasto z czarnymi porzeczkami i jest pycha! :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...