niedziela, 19 marca 2023

Tagliatelle z awokado, pomidorkami i serem pleśniowym

Przepyszny makaron w kremowym sosie na bazie awokado do przygotowania w maksymalnie 15 minut. Pikantny dzięki dodatkowi czosnku i chili, wyrazisty w smaku dzięki dodatkowi sera pleśniowego. Będzie pysznie i do syta ;) 

Składniki (na 2 porcje):
160 g makaronu tagliatelle 
Sos:
1 miękkie awokado Hass
40 g sera pleśniowego green
1 łyżeczka płatków chili 
1 łyżka soku z cytryny 
1 duży ząbek czosnku 
sól świeżo zmielona (do smaku)
pieprz kolorowy świeżo zmielony (do smaku)
Dodatkowo: 
2 łyżki startego sera grana padano
10 pomidorków koktajlowych 
garść rukoli



Awokado przekroić na pół, wyjąć pestkę i usunąć skórkę. Przełożyć do miski, dodać ser, chili, sok z cytryny, przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz. Zmiksować lub dokładnie rozgnieść widelcem. Dodać kilka łyżek wody z gotowania makaronu i wymieszać. Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie. Odcedzić i przełożyć do garnka. Dodać sos z awokado, pomidorki i rukolę. Wymieszać i od razu podawać ze startym grana padano. Smacznego! 

2 komentarze:

  1. Dopiero od niedawna zaczęłam jakoś bardziej interesować się rozmaitymi makaronami i muszę przyznać, że ten przepis mi się naprawdę spodobał! Nie dość, że można szybko wykonać to danie jednocześnie nie zawiera dodatku mięsa (a staram się je ostatnio ograniczyć). Choć wydaje mi się, że w razie potrzeby delikatna ilość mięsa mielonego by do niego pasowała ;) W razie gdyby wpadli do mnie jacyś mięsożercy, to taki dodatek byłby idealny haha. Już zapisałam sobie ten przepis i muszę sprawdzić też inne Twoje pomysły na makaron ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten makaron, bo jest pyszny i naprawdę ekspresowy w przygotowaniu. Zamiast mięsa mielonego dodałabym tutaj np. pierś z kurczaka/indyka. Sos jest bardzo kremowy i delikatny, stąd dodatek mięsa mielonego (wieprzowego czy wołowego) mógłby za bardzo zdominować jego smak.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...