niedziela, 29 września 2019

Kotlety z kani

Jesień, grzyby... Wśród dorodnych, leśnych okazów jednymi z najbardziej pożądanych są pyszne kanie :) Dziś podrzucam Wam przepis na jeden z najprostszych i zarazem najpyszniejszych sposobów na ich przygotowanie - kotlety z kani a la schabowe ;) Jeden z moich smaków dzieciństwa. 


Składniki: 
4 duże kanie (same kapelusze)
3 średnie, wiejskie jajka
1 łyżka mleka 3,2%
sól (do smaku)
świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku)
bułka tarta (do panierowania)
masło klarowane (do smażenia) 



Kapelusze kani dokładnie oczyścić za pomocą pędzelka. Jeśli są duże można podzielić je na pół. W misce roztrzepać jajka z mlekiem oraz przyprawami. Kanie obtaczać w jajku, następnie w bułce. Smażyć na dobrze rozgrzanym maśle klarowanym z obu stron na złoty kolor. Po usmażeniu osuszyć na ręczniku papierowym. Podawać z pieczywem. Smacznego! 

4 komentarze:

  1. Fantastyczne! U nas niestety rzadko bywają bo nie ma kto nazbierać :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Zobaczyłam zdjęcia i umieram z głodu... a jesienią nie mogłam patrzeć na butelkę z olejem, tyle tego nasmażyłam. W następnym sezonie spróbuję na klarowanym maśle!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...