niedziela, 27 maja 2018

Lekka sałatka z fetą, kiełkami i słonecznikiem

Takie kolacje goszczą u mnie ostatnio niemal codziennie. Lekkie sałatki ze składników, które zawsze mam pod ręką - świeżych warzyw, ziaren i treściwego dodatku w postaci sera, ryby czy chudego mięsa. Lekkimi, zdrowymi i kolorowymi sałatkami mogłabym zajadać się na okrągło :) Dziś podrzucam Wam przepis na sałatkę z serem feta, chrupiącymi ziarnami słonecznika i kiełkami jarmużu, które świetnie podkręcają smak całości :) Zajadajcie na zdrowie! 



Składniki: 
Sałatka:
50 g roszponki
10 pomidorków paprykowych (czerwone i żółte)
1/2 średniego świeżego ogórka 
1/4 strąka czerwonej papryki
70 g sera feta
1 mała czerwona cebula
1 łyżka ziaren słonecznika 
kiełki jarmużu (lub inne ulubione) 
Dressing: 
2 łyżki oleju arganowego (można zastąpić innym ulubionym polecam sezamowy) 
1/4 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu
sól (do smaku) 
Dodatkowo (do podania): 
kromki pieczywa 
masło 






Słonecznik uprażyć na suchej patelni. Roszponkę przełożyć na talerz, dodać pokrojone na połówki pomidorki, ogórka w półplasterkach, paprykę pokrojoną w kostkę oraz cebulę w piórkach. Na sałatce ułożyć kostki sera feta oraz kiełki. Posypać prażonym słonecznikach. Składniki dressingu połączyć. Sałatkę polać dressingiem tuż przed podaniem. Podawać z tostami z pieczywa posmarowanymi masłem. Smacznego! 

4 komentarze:

  1. Przepadam za takimi sałatkami! Częso i w każdej ilości! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ;) Idealne jako przekąska lub lekki posiłek :)

      Usuń
  2. Wygląda pyszni i w dodatku jest bardzo zdrowa, zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...