piątek, 5 lipca 2013

Sałatka z grillowaną piersią, brokułem i lekkim musztardowym dressingiem

Uwielbiam kolorowe sałatki pełne warzyw. Mogłabym jeść je na okrągło. Dziś propozycja na sałatkę, która powstała z potrzeby chwili. Miałam ochotę na brokuła i pierś z kurczaka. Do tych składników dołożyłam jeszcze kilka dodatków i tak powstała przepyszna sałatka, która z powodzeniem zastąpiła mi obiad.


Składniki:
250 g piersi z kurczaka
Marynata do piersi:
1 1/2 łyżki ciemnego sosu sojowego
1/2 łyżki oleju
2 łyżeczki pikantnej musztardy miodowej
Dodatkowo:
1/2 brokuła
1/2 strąka czerwonej papryki
1/2 ogórka wężowego
6 suszonych pomidorów w oleju
Dressing:
3 łyżki greckiego jogurtu
2 łyżeczki pikantnej musztardy miodowej
sól morska świeżo zmielona
czarny pieprz świeżo zmielony
1/2 łyżki soku z cytryny



Składniki marynaty do mięsa połączyć. Pierś umyć, osuszyć i zlać przygotowaną marynatą. Natrzeć mięso i odstawić na 15 minut. Brokuła podzielić na różyczki i ugotować w osolonej wodzie z dodatkiem cukru na półtwardo. Odcedzić i zahartować w zimnej wodzie. Pierś z kurczaka usmażyć na grillu z obydwu stron do miękkości, w trakcie pieczenia posmarować mięso marynatą. Usmażone mięso odłożyć na około 10 minut. Paprykę pokroić w kostkę, ogórka na plasterki. Pomidory odsączyć z oleju i pokroić. Pierś z kurczaka pokroić na kawałki. Składniki sałatki połączyć. 
Dressing: Jogurt wymieszać z musztardą, sokiem z cytryny, doprawić solą i pieprzem. Gotowym dressingiem polać sałatkę. Podawać zaraz po przygotowaniu. Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Aż mi ślinka pociekła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie sałatki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja równiez w lato traktuję takie sałatki jako obiad:) Pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajowa sałatka, smaczna, zdrowa i z mięchem:-) to lubimy:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę sobie zrobić taką sałatkę bo wygląda bardzo apetycznie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo, podoba mi się to zestawienie smakowe;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...