wtorek, 30 kwietnia 2013

Tropikalna rolada mocno zakręcona

Ach jak tropikalnie się zrobiło :) A to za sprawą kolorowej rolady nadzianej nowymi galaretkami Winiary, które dostałam w zeszłym tygodniu od Durszlak.pl. Rolada wyszła pyszna, bardzo delikatna i kolorowa. Nowe galaretki Winiary o smakach: Blue Curacao, Mojito, Piña Colada i Pink Margarita smakują świetnie i sprawdzą się wyśmienicie w letnich ciastach i deserach. Przepis dodaję do konkursu na Durszlak.pl.


Składniki:
Biszkopt:

5 dużych jajek
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
2/3 szklanki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka gorącej wody
1 łyżka oleju
szczypta soli
Dodatkowo:
2 łyżki kakao
1 łyżeczka wody
odrobina czerwonego barwnika w proszku
Nadzienie:
400 ml śmietany 30%
1 łyżka żelatyny
3 łyżki cukru pudru
1 galaretka Blue Curacao Winiary
1 galaretka Pink Margarita Winiary
1 galaretka Mojito Winiary



Biszkopt: Białka oddzielić od żółtek. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywno stopniowo dosypując cukier i cukier waniliowy. Kiedy białka będą lśniące dodawać po jednym żółtku, cały czas ubijając. Pod koniec ubijania dodać olej i wodę. Dosypać przesiane mąki z proszkiem i delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na 3 części. Jedną pozostawić jasną, do drugiej dodać barwnik i wymieszać, do trzeciej kakao, łyżeczkę wody i zmiksować. Blachę (klasyczną do piekarnika) wyłożyć papierem do pieczenia. Wszystkie trzy ciasta wylać na blaszkę, za pomocą patyczka lub noża rysować na cieście kółka tworząc esy floresy. Ciasto włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 17-20 minut. Gorące ciasto przełożyć na zwilżoną ścierkę, papierem do góry. Papier delikatnie zdjąć, a ciasto zwinąć w roladę. Pozostawić zwinięte w ścierkę do wystudzenia.
Nadzienie: Każdą galaretkę rozpuścić w 200 ml wody, wystudzić, przelać do naczyń i wstawić do lodówki do stężenia. Zastygnięte galaretki pokroić w kostkę. Schłodzoną kremówkę ubić na sztywno z cukrem pudrem. Żelatynę rozpuścić w 1/3 szklanki wody. Wlać do ubitej kremówki cienką strużką cały czas miksując. Odstawić do lekkiego stężenia. Do kremówki dodać pokrojone galaretki i wymieszać.
Roladę rozwinąć wysmarować kremówką z galaretkami i ponownie ciasno zwinąć. Obwinąć w folię aluminiową i wstawić do lodówki do całkowitego zastygnięcia. Smacznego!


15 komentarzy:

  1. Ciekawie wygląda z zewnątrz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za ciepłe komentarze :) Zachęcam do wypróbowania przepisu, bo rolada jest bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej rolady to ja jeszcze nie widziałam, rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam, żeby było kolorowo, mega kolorowo więc wymyśliłam taką mozaikę, sama trochę się bałam co z tego wyjdzie, ale zapewniam, że rolada była obłędna w smaku :)

      Usuń
  4. Chciałabym w sobotę zrobić ten przepis jednak bardzo proszę o podanie mi wymiarów blachy bo mam różne i nie bardzo wiem która będzie najodpowiedniejsza. Bardzo dziekuje z góry za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam na klasycznej blaszce z piekarnika ok. 36x40 cm.

      Usuń
  5. Bardzo dziękuję za informację. Niestety nie zrobiłam tego placka gdyż nigdzie nie mogłam kupić ani tych galaretek ani barwnika. Ale nie odpuszczę, mój szwagier jest prowadzi cukiernię więc uderzę do niego - może on mi pomoże. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki przepis gotowania.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...