niedziela, 28 kwietnia 2013

Sernik na zimno z truskawkami

Uwielbiam serniki na zimno. Nie wymagają dużego nakładu pracy, a smakują wyśmienicie. Dziś dzielę się z Wami moim przepisem na sernik na zimno z truskawkami. Sernik jest dwukolorowy i bardzo smaczny. Idealnie sprawdzi się na deser dla dzieci. Zachęcam do spróbowania.


Składniki:
100 g okrągłych biszkoptów
600 g truskawek
1 kg sera (z wiaderka)
6 łyżek cukru pudru
2 1/2 łyżki żelatyny
1/3 szklanki gorącej wody
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 łyżki gorzkiego kakao
1 łyżka cukru pudru
1 galaretka truskawkowa
Do dekoracji:
100 ml śmietany kremówki
1 łyżeczka śmietan fixu
1 łyżeczka cukru pudru
6 truskawek
świeża mięta




Biszkoptami wyłożyć dno tortownicy (23-24 cm). Ser utrzeć z 6 łyżkami cukru pudru i ekstraktem z wanilii. Żelatynę rozpuścić w 1/3 szklanki gorącej wody i przestudzić. Wystudzoną, ale wciąć płynną żelatynę wlewać cienką strużką do sera cały czas miksując. Masę serową podzielić na dwie części. Do jednej dodać 2 łyżki kakao i 1 łyżkę cukru pudru. Zmiksować. Kakaową masę wyłożyć na biszkopty. Truskawki umyć, osuszyć i pozbawić szypułek. Poukładać na masie kakaowej. Na truskawki wyłożyć jasną masę serową i równomiernie rozprowadzić. Tortownicę lekko wstrząsnąć o blat, aby pozbyć się pęcherzyków powietrza. Wstawić do lodówki na 1 godzinę do stężenia. Galaretkę truskawkową rozpuścić w 400 ml wody, całkowicie wystudzić i tężejącą wylać na sernik. Ponownie wstawić do lodówki (najlepiej na całą noc). Śmietanę ubić na sztywno z cukrem i śmietan fiksem. Wierzch sernika udekorować plasterkami truskawek i bitą śmietaną. Smacznego! 

 

14 komentarzy:

  1. mmm.. rozkoszny! a jaki obfity! bardzo szykowny :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanko, jakiego serka uzylas??wyglada apetycznie....

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie! ja też robiłam w weekend sernik na zimno, ale niestety coś było nie tak z żelatyną i się nie ściął... Takie serniczki na zimno są pyszne, w dodatku z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żelatyna lubi być kapryśna, u mnie z reguły ścina za szybko ;)

      Usuń
  4. Dopiero teraz zdałam sobie sprawę z tego, że przepis wypróbowałam (trochę czasu temu), a komentarza nie zostawiłam... No więc, serniczek wyszedł bardzo dobry, a truskawki wpasowały się doskonale, dziękuję za przepis !

    Pozdrawiam,
    Zosia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że skorzystałaś z przepisu i sernik smakował :) Poza sezonem można wykorzystać inne owoce, choć ja bardzo lubię go właśnie z truskawkami :)

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...