sobota, 30 marca 2013

Sernik z białą czekoladą, kajmakiem i prażonymi migdałami

Sernik to jedno z moich ulubionych ciast. Choć najczęściej jadam go u mamy, na święta postanowiłam zrobić pyszny sernik z białą czekoladą, kajmakiem i prażonymi migdałami. Ten sernik jest wilgotny i delikatny. Świetnie sprawdzi się na co dzień i od święta. Polecam!


Składniki:
Spód:
200 g maślanych herbatników
80 g miękkiego masła
Sernik:
1 kg sera trzykrotnie mielonego (może być gęsty z wiaderka)
3 duże jajka
250 g białej czekolady
100 g drobnego cukru
3 łyżeczki domowego cukru waniliowego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
100 ml śmietany 30 %
1 łyżeczka startej skórki z pomarańczy
1 budyń (40 g) śmietankowy
szczypta soli
Dodatkowo:
400 g masy krówkowej kajmak
6 łyżek płatków migdałowych






Ciasteczka rozkruszyć w robocie lub w woreczku za pomocą tłuczka. Dodać miękkie masło i wyrobić ciasto. Spód tortownicy (23 cm) wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia, boki wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Herbatniki z masłem wyłożyć na spód, ugnieść i wstawić do lodówki na 30 minut. 
Sernik: Ser przełożyć do miski, dodać, cukier, ekstrakt z wanilii, cukier waniliowy i skórkę startą z pomarańczy. Wszystko zmiksować do połączenia się składników. Dodać jajka, śmietanę i stopioną czekoladę. Miksować na wolnych obrotach. Dodać szczyptę soli i proszek budyniowy. Masę serową wylać na ciasteczka. Sernik wstawić do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i piec przez około 1 godz. i 15 minut. Jeśli wierzch bardzo się zarumieni, pod koniec pieczenia przykryć ciasto folią aluminiową. Sernik po upieczeniu zostawić przez około 45 minut w piekarniku, po czym studzić przy uchylonych drzwiczkach. Wystudzony sernik schować do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem wysmarować masą kajmakową i posypać uprażonymi na suchej patelni płatkami migdałowymi. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. mmm wspaniały serniczek:) wpraszam się na kawałeczek! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. sernik pychotka-już smakowałam-teraz spróbuje sama.. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sernik rewelacja robiłam go już dwa razy i za każdym razem robi szok:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem na diecie,ale w najblizszym czasie upieke,chocby z polowy porcji.Przepis wedruje w ulubionych.Pozdrawiam.Maria

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...