środa, 14 listopada 2012

Pomysł na...soczystą pierś - danie jednogarnkowe

Propozycja obiadu na szybko, dla zgłodniałych facetów i nie mniej zgłodniałych kobiet. Przepis na pierś powstał w ułamku chwili, w sklepie podczas zakupów. Miało być smacznie, soczyście i do syta. Wiadomo, że pierś z kurczaka, aby nie być sucha potrzebuje doborowego towarzystwa w postaci plastrów boczku i ciągnącej się mozzarelli...Mega smaczna propozycja dla zgłodniałych...


Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka
Marynata:
1 łyżka oleju
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
1/4 łyżeczki świeżo zmielonej chili
1 przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku
świeżo zmielony pieprz ziołowy (do smaku)
sól (do smaku)
1/2 łyżki mieszanki suszonych ziół (ja użyłam swojej mieszanki ziół z ogródka, ale mogą być też np. zioła prowansalskie)
Dodatkowo:
1 kula mozzarelli (125 g)
6 plastrów wędzonego boczku
Ziemniaki:
2 łyżki oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
szczypta chili
sól (do smaku)




Piekarnik nagrzać do 175 stopni z funkcją grill i termoobiegiem. Składniki marynaty do piersi wymieszać. Zalać piersi i odstawić na około 10 minut. W międzyczasie obrać ziemniaki. Pokroić je na plastry, polać oliwą, posypać solą, gałką i chili. W piersiach naciąć kieszonkę. W środek włożyć pokrojoną mozzarellę, docisnąć i każdą z piersi obwinąć w 3 plastry boczku. Piersi ułożyć na blaszce, dodać ziemniaki i piec około 30-40 minut. Smacznego! 

9 komentarzy:

  1. Mmm, wygląda smakowicie... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. już wiem co jutro zrobię na obiad :) dzięki za pomysł, wygląda przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Już jak dziś zobaczyłam zdjęcie na fb to wiedziałam, że będzie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładnie wygląda. Faktycznie musi być bardzo soczyste!

    OdpowiedzUsuń
  5. jako fanka kurczaka, kupuję to danie:)
    przepis zapisuję, zapamiętuję i wypróbuję z pewnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj miałam na obiad, rewelacja ;)
    Polecam spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglada bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis nie najgorszy tylko ja bym dodał do środka np. pomidory suszone świeżej bazylii. Ogólnie można trochę to urozmaicić bo środek jest trochę ubogi.Oraz ułożenie na talerzu nie jest zachwycające

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...