poniedziałek, 1 października 2012

Ciasto bananowe

Bananowe ciasto z rodzynkami i cynamonem z powodzeniem można zrobić w zaledwie 15 minut. Potem już tylko godzinka oczekiwania na słodki wypiek, w ciągu której można oddać się błogiemu lenistwu lub innej przyjemniej czynności ;) Do ciasta można dorzucić ulubione składniki, ja tym razem postawiłam na rodzynki i cynamon, ale równie dobrze smakuje z siekaną gorzką czekoladą, kandyzowaną skórką pomarańczową lub orzechami. Każda wariacja na temat ciasta bananowego dozwolona, każda pyszna i wyjątkowa.A Wy jaką lubicie najbardziej? 



Składniki:
300 g mąki tortowej
125 g masła (82 % tłuszczu)
2 jajka
3/4 szklanki cukru
1/3 szklanki mleka
350 g bananów (3 duże owoce)
4 łyżki rodzynek
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
papier do pieczenia
cukier puder (do posypania)



Nastawić piekarnik na 180 stopni. Mąkę, sodę, proszek i cynamon przesiać. Banany zmiksować na gładkie pure. Miękkie masło zmiksować z cukrem na puszystą masę. Dodać jajka nie przerywając miksowania. Dodać zmiksowane banany i mleko. Cały czas miksując dodać mąkę z dodatkami. Dosypać rodzynki i wymieszać. Przelać do podłużnej formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 1 godziny do suchego patyczka. Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Już wcześniej widziałam takie ciasto, mam ochotę je zrobić.Tylko mam 2 banany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anula zawsze można zrobić z połowy porcji na małą foremkę :)

      Usuń
  2. To oczekiwanie jest najtrudniejsze, zwlaszcza, kiedy z piekarnika wydobywa sie obledny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. gdzieś mam jakiś przepis na chlebek bananowy, bardzo zbliżony do tego przepisu... aż musze sprawdzić czy to nie ten sam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten przepis to taka moja wariacja - klasyczne ucierane z bananami w roli głównej. Według mnie smak wyważony jest odpowiednio - ciacho nie jest za słodkie, nie jest suche, ani zbyt wilgotne (co często zdarza się, w ciastach z gniecionymi bananami) według mnie jest idealne!

      Usuń
  4. niesamowicie wygląda ten twój bananowiec:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...