niedziela, 5 sierpnia 2012

Test makaronów Międzybrodzkich, bo sałatka wymaga najlepszych składników

 Kilka dni temu dostałam zaproszenie od Polska Gotuje do przetestowania Makaronów Międzybrodzkich. Zastanawiałam się czy wejść w ten test, ponieważ do swoich dań staram się wybierać tylko produkty dobrej jakości. Zdecydowałam się na test po skrupulatnym przestudiowaniu historii firmy oraz zapoznaniu się z jej ofertą. 
 Firma Makarony Międzybrodzkie działa na polskim rynku już od 1991 roku w Międzybrodziu Bialskim i cieszy się dużym powodzeniem wśród makaronowych smakoszy. W tym czasie Makarony Międzybrodzkie zostały uhonorowane złotym godłem Najwyższa Jakość Quality International 2010 oraz zostały wyróżnione tytułem JAKOŚĆ ROKU 2009 w największym projakościowym konkursie w Polsce.








Jak już napisałam, liczy się dla mnie jakość produktów, których używam do swoich potraw, najpierw więc sprawdziłam skład makaronu, który był taki jak powinien. Makarony Międzybrodzkie zrobione są ze składników najwyższej jakości: mąki makaronowej pszennej, mąki z pszenicy durum oraz wody i prawdziwych jaj, które stanowią prawie 20 % składu makaronu. Te naturalne składniki, świeże jajka i dobra gatunkowo mąka sprawiają, że po otwarciu opakowania makaron naprawdę przyjemnie pachnie.




Ponadto makaron ma piękną, słomkową barwę, którą zawdzięcza dodatkowi świeżych jaj. Po ugotowaniu według zaleceń producenta, makaron nie klei się, zachowuje ładny kształt i co bardzo ważne powiększa swoją objętość dwukrotnie. W smaku przypomina prawdziwy domowy makaron, który w niedziele zawsze robiła moja mama. 

Makarony Międzybrodzkie mają według mnie same plusy, jedynym minusem, jest to, że nie są dostępne w każdym sklepie, ale to już nie wada makaronów, ale słabego zaopatrzenia sklepów. 

Początkowo zastanawiałam się nad wykorzystaniem makaronu pierożki (który wybrałam do testowania) do dania na ciepło z sosem mięsnym lub warzywnym, ale po ugotowaniu, stwierdziłam, że najlepiej będzie komponował się w pysznej sałatce warstwowej, bo sałatki wymagają przecież najlepszych jakościowo składników, a Makaron Międzybrodzki bez wątpienia do takich należy. 

Makaronowa sałatka warstwowa z tuńczykiem

Składniki: 
250 g Makaronu Międzybrodzkiego (ja użyłam pierożek, ale może być także ryż, świderki lub gwiazdki)
1 puszka tuńczyka w kawałkach w oleju
1 puszka kukurydzy konserwowej
1 czerwona papryka
1 średnia czerwona cebula
4 ogórki kiszone
4 łyżki majonezu (lub pół na pół z jogurtem naturalnym)
sól morska (do smaku)
świeżo zmielony pieprz kolorowy







Makaron ugotować według zaleceń producenta. Odcedzić, przelać zimną wodą i wystudzić. Cebulę, paprykę i ogórki pokroić w kostkę. Kukurydzę i tuńczyka odsączyć. W przeźroczystej misce układać warstwami składniki: makaron, majonez (cienka warstwa), kukurydza, makaron, majonez, papryka, cebula, makaron, majonez, tuńczyk, makaron, majonez, ogórki. Każdą warstwę doprawić solą i pieprzem. Na wierzch posypać kukurydzą i cebulą oraz ozdobić makaronem. Schłodzić. Smacznego! 

Sałatka idealnie nadaje się jako zakąska, lekki letni obiad, drugie śniadanie do pracy oraz na wszelkiego rodzaju przyjęcia. 


6 komentarzy:

  1. Mm, ta sałatka musiała być pyszna. Nigdy jeszcze nie próbowałam tego makaronu, ale może...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Sałatka była pyszna, a makarony naprawdę bardzo dobre :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo malowniczo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mm sałatka zacheca do spróbowania makaronu ;) super ;)
    Ponieważ zawiera kukurydze - idealnie pasuje do akcji kulinarnej "Kukurydziane wariacje" na durszlaku. Niech inni zobaczą to cudo ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przypomnienie o akcji :) Przepis już zgłosiłam :)

      Usuń
  4. Lubię te makarony. A sałatka super!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...