sobota, 21 kwietnia 2012

Zupa serowa z ziołami

Bardzo smaczna i bardzo pożywana. Mega ekspresowa i tania. Ma wszystkie zalety i zaledwie jedną wadę...bardzo szybko znika z talerza i po jednej porcji, chciałoby się zjeść kolejną. Dzięki dodatkowi ziół zyskuje na aromacie i smaku.



Składniki:
300g serków topionych
100g dobrej kiełbasy
3 ząbki czosnku
1/2 pęczka natki pietruszki
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka majeranku
biały pieprz (do smaku)
sól lub domowa jarzynka (do smaku)
1 łyżka oliwy z oliwek
3 liście laurowe
3 ziela angielskie
Dodatkowo:
grzanki z bułki lub groszek ptysiowy
starty żółty ser





Na oliwie podsmażamy pokrojoną w plasterki lub kostkę kiełbaskę. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Zalewamy wodą, dodajemy roztarte w dłoniach zioła, ziele, liść i przyprawy. Doprowadzamy do wrzenia. Wrzucamy serki i (za pomocą trzepaczki) ciągle mieszając gotujemy, aż do rozpuszczenia serków. Posypujemy obficie zieloną pietruszką. Podajemy gorącą z grzankami lub groszkiem ptysiowym posypaną żółtym serem i pietruszką.

6 komentarzy:

  1. ale musi być pyszna, uwielbiam serki topione.
    warto usunąć weryfikację słowną.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja za serkami topionymi jakos nie przepadam, ale ta zupa usmiechala sie do mnie juz z kilku blogow, wiec moze w koncu sie skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepisów na zupę serową jest bardzo dużo. Jednak ja najbardziej lubię tę wersję z dużą ilością natki i ziół. Zachęcam do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie początkującej kucharki, "zalewamy wodą" tzn. ile tej wody?

      Usuń
    2. Ja daję około 2-2,5 litra wody. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. I zupę, jak rzekłam, zrobiłam i wyszła bezbłędnie, pachnie, syci, tyle że moja musiała być wzbogacona o lekki posmak cząbru i papryki, bo jakoś tak mi się od dziecka ten zespół nierozłącznym wydaje. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...