niedziela, 22 kwietnia 2012

Rolada ze schabu ze szpinakiem i serem

Szpinak to (obok sałat) mój numer jeden wśród zielonych listków, które najczęściej lądują na moim stole. Odpowiednio doprawiony czarnym pieprzem, czosnkiem i odrobiną gałki muszkatołowej potrafi urzec nawet swych zagorzałych przeciwników. Jeśli go nie lubicie, bo kojarzy wam się jedynie z przykrymi kulinarnymi doznaniami z dzieciństwa, czym prędzej powinniście to zmienić. Idealnym sposobem na to jest przygotowanej tej pysznej rolady ze schabu.


Składniki:
1 kg schabu bez kości
sól (do smaku)
świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku)
1 łyżka majeranku
Farsz:
300 g szpinaku (może być mrożony)
3 ząbki czosnku
1 mała cebula
sól lub domowa jarzynka (do smaku)
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka tymianku
świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku)
5 łyżek startego żółtego sera (np. gouda)
1 łyżka oliwy z oliwek

wykałaczki lub sznurek



Umyty i osuszony schab rozkroić na około 1 cm płat o długości około 50 cm, delikatnie rozbić przez folię spożywczą. Natrzeć solą, pieprzem i majerankiem. Zwinąć i wstawić do lodówki. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić pokrojoną w drobną kostkę cebulę i chwilę smażyć. Dodać szpinak, przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy. Dusić przez chwilę. Pod koniec duszenia dodać starty ser i wymieszać. Farsz przestudzić. Płat schabu wysmarować farszem i zwinąć bardzo ciasno formując zgrabny rulon. Końcówkę spiąć wykałaczkami na krzyż lub całość związać sznurkiem. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec przez około 15 minut. Zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec jeszcze 45 minut. Smacznego! 

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam szpinak ;-) tyle że łączę go z serem feta. Twoja propozycja bardzo mi się podoba! Przede mną chrzciny, więc chętnie wypróbuję :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Rolada jest pyszna, a ten szpinak...mniam!

      Usuń
  2. Miałam chrzciny i wypróbowałam przepis, rolada smakowała, chociaż wg przepisu była trochę sucha,więc sugeruję do pieczenia owinąć ją folią - będzie bardziej soczysta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis bardzo mi się podoba wypróbuję go na Święta

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudownie,za szpinakiem nie przepadam,chociaz ostatnio się do niego przekonuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. JA do szpinaku oprócz cebuli zawsze daję pora :) jest o niebo lepszy wtedy :))

    OdpowiedzUsuń
  6. rolada super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie, chce zrobić na święta, ale nie rozumiem jak rozciąć schab :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schab należy naciąć od spodu ale nie do końca, tak aby miał grubość ok. 1 cm, następnie rozłożyć i ponownie naciąć, tak, aby powstał długi płat mięsa.

      Usuń
  8. Witam, rolada wyszła bardzo smaczna, ale miałam problem z pokrojeniem w ładne plastry, bo mi się strasznie rozpadała. Piekłam w naczyniu pod przykryciem z folii aluminiowej ok. 1 godz. Co mogło być powodem? Emilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyt luźne zwinięcie rolady lub zbyt duża ilość farszu mogło być powodem tego, że się rozpadała. Lepiej kroić taką roladę bardzo ostrym nożem na grubsze plastry. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Właśnie zabieram się za przygotowywanie Twojego przepisu. Do farszu dodałam jeszcze pieczarki. Na pewno będzie pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam dziś na obiad - naprawdę pychotka. Wierzch natarłam majerankiem przed pieczeniem i wydłużyłam czas pieczenia do prawie 80 minut. Piekłam przykrytą folią aluminiową - wyszła mięciutka, dobrze się kroiła.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...