piątek, 27 kwietnia 2012

Owsianka z suszonymi śliwkami

Śniadanie to jak wiadomo najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Powinno więc być pożywne i dostarczać organizmowi energii na kilka godzin. A jeśli przy tym będzie zdrowe, smaczne i ekspresowe w przygotowaniu to zasługuje na miano śniadania po królewsku. Owsianka z otrębami, suszonymi śliwkami i cynamonem to jedno z tych połączeń, któremu nie mogę się oprzeć...Tak przygotowaną owsiankę możecie włożyć do słoika i zabrać do pracy. Nie wymaga podgrzewania, na zimno smakuje równie dobrze...



Składniki:
300 ml mleka (ja użyłam 0,5 %)
3 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
2 łyżeczki otrębów pszennych
3 suszone śliwki
2 łyżeczki rodzynek
1/2 łyżki ziaren słonecznika (lub posiekane orzechy włoskie)
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki kardamonu




Do kubka wlewamy mleko i podgrzewamy je przez około 1 minuty w mikrofalówce. Do mleka dosypujemy płatki i otręby. Mieszamy i podgrzewamy kolejną minutę (uwaga! może kipieć). Wyciągamy dodajemy pozostałe składniki, mieszamy i przykrywamy na chwilę. Po czym zjadamy ze smakiem. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Przyznam że nie jadłam nigdy owsianki na zimno...dziwne ;) Pyszne dodatki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam owsiankę i na ciepło i na zimno. Warto spróbować w tej drugiej wersji.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...