sobota, 14 kwietnia 2012

Ciasteczka z jabłkami

Jeśli szukacie fajnego przepisu na jabłka zapiekane w cieście dobrze trafiliście. Te uśmiechnięte buźki smakują wybornie zarówno zaraz po wyciągnięciu z piekarnika jak i na następny dzień. Robi się je stosunkowo szybko, a efekt jest naprawdę zadowalający. Ważne, by jabłka były z gatunku tych twardych i mniej soczystych, dzięki temu podczas zapiekania nie rozpadną się i pozostaną zwarte. 


Składniki:
250 g mąki pszennej
250 g białego sera półtłustego
250 g masła 
150 g cukru pudru
5 dużych jabłek 
sok z 1/2 soku z cytryny
cynamon


Mąkę siekamy ze schłodzonym masłem, dodajemy twaróg i cukier puder. Zagniatamy zwarte ciasto, owijamy folią spożywczą i chowamy do lodówki na 30 minut. W tym czasie obieramy jabłka usuwamy gniazda nasienne i kroimy na ósemki. Po zewnętrznej stronie jabłka nacinamy w kratkę imitującą zęby i wszystkie buźki skrapiamy obficie sokiem z cytryny. Ciasto wałkujemy na około 0,5 cm i szklanką wycinamy koła, każde koło posypać cynamonem. W koło wkładamy ósemkę jabłka zębami do przodu. Dobrze naciągamy ciasto na przód formując wargi. Pieczemy na papierze do pieczenia w 180 stopniach około 20-25 minut. Po lekkim przestudzeniu posypujemy obficie cukrem pudrem. Smacznego! 

8 komentarzy:

  1. Witam, bardzo ciekawe ciacho, ale czy ono jest bez jajek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, do tego ciasta nie dodaje się jajek. Całość łączy biały ser.

      Usuń
  2. gębula sama się śmieje do tego cuda, dodaję do ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciastka nie za ciekawe..cały tłuszcz osadził się na spodzie-wrażenie niedopieczonych gnieciuszków.
    Trzymałam w piekarniku dłużej niż 20-25min..ale nic to nie dało..tłuszcz osadził się na dole ciasteczek
    Nie wiem w czym tkwi problem??Robiłam wszystko według przepisu

    OdpowiedzUsuń
  4. Przykro mi, że wypiek się nie udał. Winą mogą być składniki, ser powinien być raczej suchy, masło tylko 82% prawdziwe, często też przyczyna tkwi w odmianie jabłek - jeśli są soczyste, puszczą więcej soku, co wpływa także na ciasto, które ten sok chłonie. Może warto spróbować jeszcze raz? My bardzo lubimy te ciastka i nigdy nie miałam podobnego problemu, więc zachęcam do powtórki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam dwa razy, pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...