niedziela, 15 kwietnia 2012

Ciasto Shrek

W tym cieście nie tylko nazwa, ale i sam smak jest zaskakujący. Kiedy po raz pierwszy upiekłam to ciasto, osoby konsumujące za nic w świecie nie mogły zgadnąć jakie składniki kryje w sobie zielona masa. Do tego ciasta możecie wykorzystać inny kolor soku i galaretki, ale wtedy...wtedy z pewnością nie będzie to już shrek ;) 



Składniki
Biszkopt:
4 jajka
3/4 mąki pszennej tortowej
1/4 mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru (szklanka 250 ml)
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
tłuszcz do formy
Zielona masa:
900 ml zielonego soku (u mnie Pysio)
3 budynie śmietankowe (bez cukru)
1 łyżka cukru (opcjonalnie)
Dodatkowo:
2 opakowania ciastek typu delicje
2 galaretki agrestowe (na wierzch)
Masa z kremówki:
1/2 l śmietany kremówki 30 %
2 galaretki agrestowe




Białka ubić dodając powoli cukier. Stopniowo dodawać po jednym żółtku i miksować na niskich obrotach. Przesiane mąki z proszkiem delikatnie wymieszać łyżką z ubitą masą jajeczną. Ciasto wylać na wysmarowaną blaszkę i upiec w 180 stopniach przez około 30 minut do suchego patyczka. Zielona masa: Na soku ugotować budynie i ewentualnie dosłodzić. Wystudzić. Zieloną masę wyłożyć na biszkopt. Na masę poukładać delicje. Dwie galaretki rozpuścić w 1 szklance wody. Wystudzić. Schłodzoną kremówkę ubić stopniowo dolewając galaretki. Ubitą kremówkę ułożyć na delicjach. Wstawić do lodówki do zastygnięcia. Pozostałe dwie galaretki rozpuścić w 500 ml wody i wylać na wierzch ciasta. Wstawić do zastygnięcia. Smacznego! 


4 komentarze:

  1. Robiłam, jest świetne! I zachwyt gości murowany!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja także robiłam. ;) przepyszny jest !
    i łatwy w wykonaniu pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  3. wyśmienite, mój narzeczony jest zachwycony :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam, jest świetny

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...