niedziela, 5 lutego 2012

Kotlety mielone ze śliwką i otrębami

Otręby mam zawsze w domu. Używam ich do wypieku chleba, dodaję do farszów, owsianki na mleku, deserów i panierowania. Zawierają dużą ilość białka, przy małej wartości kalorycznej, więc są dla mnie niezastąpionym składnikiem w kuchni. Śliwki suszone również mam pod ręką. Uwielbiam jeść je same, wrzucić do ciasta lub do wspomnianej już owsianki. Ale dlaczego nie zastosować otrębów i śliwek do przygotowania kotletów mielonych? Zapewniam was, że to połączenie smakuje wyśmienicie i zachęcam do wypróbowania.


Składniki:
500 g mielonego mięsa (wołowo-wieprzowe)
1 jajko
1 mała biała cebula
1 łyżka letniej wody
2/3 szklanki otrębów pszennych lub żytnich
2 łyżki bułki tartej
2 łyżki otrębów (do panierowania)
10 suszonych śliwek
świeżo zmielony czarny pieprz
sól lub domowa jarzynka
1/4 łyżeczki chili
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka mieszanki ziół (mogą być prowansalskie)
olej do smażenia


Cebulę siekamy w bardzo drobną kostkę, dodajemy do mięsa. Wbijamy jajko, bułkę tartą, otręby, wodę i przyprawy. Czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do masy mięsnej. Wszystko wyrabiamy rękami. Formujemy kotlety i w środek wkładamy suszoną śliwkę. Panierujemy w otrębach i smażymy na dobrze rozgrzanym tłuszczu z oby stron na złoty kolor. Smacznego!

3 komentarze:

  1. U mnie dziś także mielone, lecz nie w "odżywczej" wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytam Twoją propozycję na mielone i powiem że mi odpowiada,ale nie wiem co na to moi panowie,ale chyba dzisiaj wypróbuję Twój sposób.Powiem szczerze że nie używam otrą i chyba najwyższy czas to zmienić...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania :) My mieliśmy je wczoraj na obiad. Wyszło jak zawsze smakowicie. To fajna odmiana dla klasycznych mielonych.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...