środa, 1 lutego 2012

Kluski leniwe

Otwieram lodówkę. Jest biały ser i jajka. Jest też mąka i cukier, więc zapowiada się pysznie, bo dziś będą kluski, bardzo leniwe...Robiłam je może dwa razy w ciągu mojej kulinarnej przygody. No cóż, przepis może niepotrzebny, bo co to za filozofia zrobić leniwe? Ale zrobić dobre leniwe, to już inna bajka...



Składniki:
500 g sera białego półtłustego
2 jajka
1 1/4 szklanki mąki pszennej
szczypta soli
2 łyżeczki cukru wanilinowego
3 łyżeczki cukru białego
1 łyżeczka przyprawy do kawy i deserów (lub mielony cynamon, kardamon, goździki i wanilia)
1 łyżeczka masła
Dodatkowo:
1/2 łyżki masła
1 łyżeczka oleju



Ser wkładamy do miski i ugniatamy tłuczkiem, na gładką masę. Dodajemy jajka, mąkę, cukier wanilinowy, sól, cukier biały, przyprawę do kawy i deserów oraz łyżeczkę masła. Zagniatamy gładkie ciasto. Wykładamy na stolnicę obsypaną niewielką ilością mąki i rwąc kawałki ciasta formujemy długie węże. Kroimy je pod skosem na ok. 3 cm kluski. W międzyczasie w dużym garnku zagotowujemy lekko osoloną wodę z odrobiną oleju. Na gotującą się wodę wrzucamy kluski i gotujemy do czasu wypłynięcia na wierzch + 2-3 minuty. W rondelku stapiamy masło. Gotowe kluski odcedzamy, polewamy roztopionym masłem, posypujemy cukrem i przyprawą do kawy i deserów. Smacznego!

1 komentarz:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...