niedziela, 21 lutego 2021

Zupa krem z suszonych grzybów

Pyszna, aromatyczna i bardzo esencjonalna zupa krem z suszonych grzybów to świetna propozycja nie tylko na uroczysty obiad, ale także rozgrzewający, zimowy posiłek. Dzięki temu, że grzyby są zmielone można pominąć czas potrzebny na ich moczenie. Jeśli podobnie jak ja macie zamrożoną porcję wcześniej ugotowanego, domowego rosołu przygotowanie tej zupy zajmie nie więcej niż 30 minut. Dla podkręcenia smaku dodałam jeszcze trochę podsmażonych pieczarek ;) Smak tej zupy jest naprawdę niepowtarzalny :) Koniecznie spróbujcie :D 


Składniki: 
1 szklanka suszonych grzybów 
250 g pieczarek 
1,5 litra domowego bulionu (warzywnego lub warzywno-mięsnego) 
50 g suchego ryżu basmati
1 łyżka masła 
1/2 łyżki oleju rzepakowego 
1 mała cebula 
1 duży ząbek czosnku 
sól i świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku) 
Dodatkowo: 
płynna śmietana 18 % (do podania)
grzanki lub groszek ptysiowy (do podania) 




Na patelni, na oleju podsmażyć do zeszklenia pokrojoną w drobną kostkę cebulę. Przełożyć do garnka. Na patelni rozpuścić masło i podsmażyć na złoty kolor pokrojone na plasterki pieczarki. Przełożyć do garnka. Do pieczarek i cebuli dodać pokrojony czosnek oraz rozdrobnione (w mikserze lub młynku) na proszek grzyby. Zalać bulionem i gotować 10 minut. Dodać suchy ryż i gotować kolejne 20 minut, do czasu, aż ryż będzie miękki. Zupę zmiksować na gładki krem i doprawić do smaku solą i pieprzem. Dodać śmietanę i chwilę pogrzać. Podawać gorącą z grzankami lub groszkiem ptysiowym. Smacznego! 


4 komentarze:

  1. Ale mnie naszła ochota na taki krem grzybowy! Chyba poświęcę na niego moje ostatnie, własnoręcznie zbierane i suszone grzyby, bo prezentuje się bardzo zachęcająco:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepięknie i mam ochotę wypróbować ten przepis na wigilię. Ale mam jedną wątpliwość. Zawsze, jeśli namoczę grzyby poprzedniego dnia, to na dnie naczynia jest dość dużo zanieczyszczeń. Jeśli te grzyby zmielę, to zanieczyszczenia będą w zupie. nie ma innej możliwości. Może nawet znaleźć się w zupie piasek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można grzyby wcześniej namoczyć i dodać do zupy, wtedy całe zanieczyszczenia podczas moczenia spadną na dno. Jeśli przed suszeniem grzyby zostaną dokładnie wymyte, a nie tylko oczyszczone np. samym pędzelkiem zanieczyszczeń być nie powinno, więc takie grzyby z powodzeniem można dodać w formie suszonej.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...