środa, 12 sierpnia 2020

Szakszuka z papryką i cebulą

Zostałam obdarowana sporą ilością pysznych, soczystych pomidorów (dziękuję 😘), stąd od razu zrodził się pomysł na pyszne śniadanie z pomidorami w roli głównej :D Szakszuka (shakshouka, shakshuka) to danie śniadaniowe rodem z bliskiego wschodu. Kawałki pomidorów, które podczas duszenia nabierają niepowtarzalnego, słodkiego smaku z dodatkiem mojego ulubionego składnika czyli jajek :) Szakszukę możecie przygotować z dowolnymi, ulubionymi składnikami. To świetny sposób na wykorzystanie warzyw zalegających w lodówce. U mnie dziś wersja z papryką i cebulą. Wyszło pysznie :) 


Składniki:

4 duże mięsiste pomidory (u mnie malinowe)

1 łyżka oliwy z oliwek

½ łyżki masła

2 ząbki czosnku

1 mała cebula

szczypta kuminu (kmin rzymski)

¼ czerwonej papryki

świeżo zmielona sól (do smaku)

świeżo zmielony czarny pieprz (do smaku)

szczypta ostrej papryki

2 jajka

Dodatkowo (do dekoracji):

garść roszponki 





Pomidory naciąć na krzyż i sparzyć wrzątkiem. Włożyć na chwilę do miski z zimną wodą i zdjąć skórkę, usunąć szypułki i gniazda nasienne. Pokroić w niewielką kostkę. Na patelni rozgrzać oliwę z masłem. Wrzucić pokrojoną w pióra cebulę oraz posiekane drobno ząbki czosnku. Chwilę przesmażyć mieszając. Dodać pomidory oraz pokrojoną w drobną kostkę paprykę. Gotować przez kilka minut na małym gazie, aż do odparowania soku. Doprawić solą, pieprzem, kuminem oraz papryką. W dwóch miejscach zrobić wgłębienia i wbić jajka. Zmniejszyć gaz i dusić pod przykryciem, aż białka się zetną. Udekorować roszponką i podawać od razu, z patelni z pieczywem. Smacznego! 

1 komentarz:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...