poniedziałek, 17 lipca 2017

Jogurtowy eton mess z malinami

Znacie popularny deser eton mess? To nic innego jak słodki bałagan ;) Bazę stanowią świeże, najczęściej letnie owoce, pokruszone bezy i lekko ubita śmietanka kremówka. Oryginalny deser jest pyszny, choć nieco bardziej kaloryczny, od wersji, którą dziś Wam prezentuję :) Zastąpienie śmietanki gęstym, kremowym jogurtem naturalnym, pozwala na znaczne ograniczenie wartości kalorycznej deseru. Zapewniam Was, że oprócz tego, że jest zdecydowanie lżejszy, jest równie pyszny jak jego oryginalna wersja :) Do deseru możecie użyć bez samodzielnie upieczonych lub kupionych w dobrej cukierni :) Ja wolę jednak bezy domowe, głównie dlatego, że lekko ciągnący środek i chrupiący wierzch idealnie komponują się w tym deserze :) 



Składniki (na 2 porcje):
14 domowych bez (przepis tutaj)
250 g świeżych malin
2 łyżeczki cukru pudru
250 ml gęstego, naturalnego jogurtu 




Maliny lekko rozgnieść widelcem i wymieszać z cukrem. Odstawić na chwilę by puściły sok. Część ugniecionych malin niedbale wymieszać z jogurtem. W pucharkach, szklankach lub kieliszkach układać naprzemiennie: pokruszone bezy, porcje malin, jogurt z malinami. Warstwy układać, aż do wyczerpania składników. Wierzch udekorować bezą i malinami. Podawać od razu po przygotowaniu. Smacznego! 

Rady: Sklepowe bezy z reguły są mniejsze, dlatego do deseru trzeba zużyć ich więcej. 
Deser można udekorować świeżymi listkami mięty lub melisy, świetnie komponuje się tu także świeża bazylia. 

7 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam tego deseru, ale coś czuję, że byłabym zachwycona :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Eton mess ulubiony deser mojego męża. Super zastepstwo na jogurt smaczne z praktycznym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dawno mnie nie było, a tu takie pyszności :-) szkoda, że nie mam malin....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka możesz poszukać świeżych malin w sklepie, albo zrobić z innymi, drobnymi owocami ;)

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...