czwartek, 23 kwietnia 2015

Pierogi z mięsem najpyszniejsze

Uwielbiam domowej roboty pierogi. Robiąc je samodzielnie dokładnie wiemy, z czego składa się farsz i ciasto. Dodatkowo, możemy dowolnie modyfikować składniki farszu i ich proporcje, według własnego gustu. Lepienie pierogów jest zajęciem czasochłonnym, ale warto od czasu do czasu poświęcić się i przygotować większą ilość. Z powodzeniem możemy je zamrozić i ugotować na szybki obiad. Te pierogi z mięsem wyszły bajecznie smaczne! Nie mogliśmy oderwać się od jedzenia...To chyba najlepszy dowód na to, że warto je zrobić. 


Składniki:
Ciasto:
500 g mąki pszennej  
250 ml gorącej wody  
2 żółtka   
1 1/2 łyżki stopionego masła  
1/2 łyżeczki soli 

Farsz:
700 ugotowanego mięsa mieszanego z rosołu (u mnie kurczak, kaczka, wołowina, indyk)
1 gotowana marchew
1 gotowana pietruszka
1/2 ugotowanego selera
1 duża cebula
rosół (ile przyjmie masa mięsno-jarzynowa)
sól (do smaku)
pieprz czarny mielony (do smaku)
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 duży ząbek czosnku
1/2 łyżki majeranku
Dodatkowo:
2 cebule
2 łyżki oleju
szczypta cukru




Farsz: Mięso wraz z jarzynami zmielić w maszynce lub zmiksować w robocie. Farsz doprawić solą, pieprzem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, majerankiem i gałką muszkatołową. Dodać odrobinę rosołu, aby masa była wilgotna. 
Ciasto: Składniki ciasta na pierogi zagnieść ręcznie lub w robocie. Ciasto podzielić na porcje i każdą cienko rozwałkować. Za pomocą szklanki wykrawać koła. Nakładać po 1 1/2 - 2 łyżeczki farszu i dokładnie zlepiać brzegi. Pierogi gotować w osolonej wodzie z dodatkiem oleju do wypłynięcia i dodatkowo 3-4 minuty. 
Na patelni, na oleju z dodatkiem masła zeszklić pokrojone w drobną kostkę cebule, w trakcie smażenia dodać szczyptę cukru. Pierogi podawać gorące, okraszone zarumienioną cebulą. Smacznego! 



6 komentarzy:

  1. Co ja bym dala za takiego teraz !!! Piekne i pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie robiłam ruskie i wypróbowałam przepis na ciasto z tego wpisu - byłam ciekawa ciasta z samych żółtek. Wyszło bardzo dobre, miękkie, ale nie rozklejające się w gotowaniu. Na mięsko przyjdzie jeszcze czas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniał mi się smak pierogów mojej babci :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...