wtorek, 2 lipca 2013

Clafoutis z czereśniami

To ciasto zauroczyło mnie swym smakiem od pierwszego kęsa. Właściwie ciężko określić jego (swoją drogą bardzo specyficzny) smak. Clafoutis (czyt.klafuti) w niczym nie przypomina klasycznego puszystego ciacha. Jest raczej ciężkie i "zakalcowate". Najlepiej smakuje z czereśniami i wiśniami, ale można zrobić go również z innymi owocami, choćby z morelami czy truskawkami. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji go zrobić, zachęcam do skorzystania z przepisu :)


Składniki:
500 g czereśni
3 duże jajka

100 g cukru
szczypta soli
100 g mąki
100 ml śmietany 30 %
100 ml mleka 3,2 %
1 łyżeczka esencji waniliowej
1/2 łyżki masła (do wysmarowania formy)
1/2 łyżki mąki (do formy)



Czereśnie umyć, osuszyć i wydrylować. Formę do zapiekania (średnicy ok. 24 cm) wysmarować masłem i wysypać mąką. Na dnie ciasno poukładać czereśnie.
Jajka wbić do miski, dodać esencję waniliową, cukier i szczyptę soli. Ubić na puszystą pianę. Dodać przesianą mąkę i zmiksować. Nie przerywając ubijania dodać śmietanę i mleko. Owoce delikatnie zalać ciastem. Ciasto wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 30-35 minut. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego! 

 

5 komentarzy:

  1. o rany, ja również jestem pod wrażeniem:) wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie clafoutis, zwlaszcza z czeresniami, tradycyjny. Na sniadanie tez sie nadaje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mówisz, że potrafi zauroczyć od pierwszego kęsa? :) Nie potrzebuje większej zachęty! Wygląda bombowo :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam już kiedyś clafotuis z czereśniami...nie powaliło mnie na kolana..Patrząc na takie apetyczne zdjęcia, zastanawiam się właśnie, czemu.. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...