piątek, 22 marca 2013

Przepyszna babka piaskowa

Na Wielkanocnym stole nie może zabraknąć pysznych słodkości i oczywiście babek. Babka piaskowa to jedna z moich ulubionych. Jest krucha i wilgotna, co sprawia, że rozpływa się w ustach. Można polać ją lukrem i dowolnie udekorować lub po prostu posypać cukrem pudrem. W każdym wydaniu smakować będzie wyśmienicie. Jeśli chcecie upiec mini babeczki do koszyczka polecam ten właśnie przepis. A dla tych, którzy wolą babki "w kolorze" polecam moje sprawdzone przepisy na babkę tulipana i babkę marmurkową.


Składniki:
5 dużych jajek
225 g cukru
3 łyżeczki cukru waniliowego
250 g margaryny
170 g mąki ziemniaczanej
150 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli 




Mąki z proszkiem do pieczenia przesiać. Białka oddzielić od żółtek. Miękką margarynę ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Stopniowo dodawać po jednym żółtku nie przerywając ubijania. Kiedy żółtka połączą się z margaryną, stopniowo dodawać po łyżce mąki z proszkiem. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać 1/3 białek do ciasta i delikatnie wymieszać. Dodać pozostałą część białek i wymieszać do połączenia się składników. Ciasto przelać do formy na babkę (ja użyłam silikonowej) i wstawić do nagrzanego do 175 stopni piekarnika na około 50-55 minut. Piec do suchego patyczka. Udekorować lukrem królewskim lub cukrem pudrem.

 

20 komentarzy:

  1. Wygląda przesmakowicie, mam zamiar ją wypróbować w te święta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania, ta babka jest naprawdę pyszna.

      Usuń
    2. Ja rowniez. Pierwsza babka, ktora wyszla mi bez zakalca ;) Naprawde rewelacyjna (!)

      Usuń
  2. Oj idealna babka... idealna na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na święta i na każdą inną porę również :) Polecam.

      Usuń
  3. Same baby do okola :) Twoja piękna:)
    Zapraszam do mnie i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baby...ach te baby ;) Dziękuję za zaproszenie :)

      Usuń
  4. ślicznie wygląda, ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Olu nie wiem jak Ty to robisz, ale nawet na zdjęciach widać, że ta babka jest pyszna i rozpływające się w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata, niestety nie mam możliwości poczęstowania każdego z Was kawałkiem, więc staram się jak mogę, żeby na zdjęciach oddać smak danej potrawy...Ta babka taka właśnie jest - rozpływająca się w ustach i bardzo uzależniająca...;)

      Usuń
  6. wygląda rewelacyjnie:) taka puszysta.. mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. a czym jest udekorowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To lukier królewski z białka jajka, cukru pudru i odrobiny soku z cytryny. Wszystkie składniki należy porządnie ze sobą utrzeć. Ilość cukru pudru zależy od wagi 1 sztuki białka i gęstości jaką chcemy uzyskać. Jajeczka są kupne - to takie orzeszki w czekoladzie w cukrowej skorupce.

      Usuń
  8. Wygląda bardzo puszyście i bardzo smacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda wspaniale! zjadłabym kawałeczek.

    OdpowiedzUsuń
  10. O rany..ślinka cieknie..pysznie wyglada..dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzis mam zamiar ją upiec, ciekawe czy z kasią mi się upiecze :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. OOoo Pysznie wygląda ! :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...