środa, 20 marca 2013

Babka tulipan

Babka tulipan to jedno z tych ciast, które jest nie tylko pyszne, ale także bardzo łatwe w przygotowaniu. Idealnie sprawdzi się na Wielkanocnym stole. Przekrój ciasta powinien przypominać kielich tulipana i choć u mnie warstwa z kisielem gdzieś zniknęła, to ciasto nie straciło przez to na smaku.


Składniki:
5 jajek
250 g margaryny
225 g cukru
3 łyżeczki cukru waniliowego
1 1/2 szklanki mąki + 2 łyżki
100 ml oleju
1 kisiel żurawinowy lub wiśniowy
2 łyżki kakao
4 łyżki maku
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:
1 łyżeczka margaryny
1 łyżka bułki tartej



Białka oddzielić od żółtek. Miękką margarynę upić z cukrem i cukrem waniliowym na puszysto. Dodawać po 1 żółtku cały czas miksując. Kiedy żółtka połączą się z margaryną dodawać po 2-3 łyżki mąki z proszkiem, na przemian z 1 łyżką oleju. Miksować do połączenia się składników. Białka ubić na sztywno i delikatnie wymieszać z ubitym ciastem. Ciasto podzielić na 4 w miarę równe części. Do jednej dodać kisiel w proszku i wymieszać, do drugiej 2 łyżki kakao, do trzeciej mak, do czwartej 2 łyżki mąki. Keksówkę (o długości ok. 30 cm) wysmarować margaryną i wysypać bułką tartą. Ciasto układać warstwami: ciasto białe, ciasto kakaowe, ciasto z kisielem i ciasto z makiem. Ostrym nożem przeciąć ciasto wzdłuż na środku, aż do samego spodu. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec ok. 1 godziny do suchego patyczka.

 

13 komentarzy:

  1. Robiłam taką babkę na samych białkach, ale ten przepis też na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealny!!! Mi nigdy taki nie wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka cudowna babeczka :))))
    Ciekawa zawsze byłam jak to zrobić by powstał taki tulipan, a to takie prościutkie :)
    Myślę tylko czy jakąś częśc tłuszczu można zastąpić np śmietaną/ jogurtem, lub pominąć??? pytam bo mój brzuszek niekoniecznie radzi sobie z cięższymi ciachami ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że możesz zmniejszyć ilość margaryny do np. 150 g i babka nie powinna stracić na smaku.

      Usuń
  4. piękna! serio jeden pasek nacięcia nożem i wychodzi taki piękny tulipan? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Olu za odpowiedź ;) musze spróbować ją troszkę odchudzić, bo jest kusząca......

    OdpowiedzUsuń
  6. Nareszcie wiem dlaczego mi nie wychodził tulipek. Trzeba noża. Jutro upiekę z przecinaniem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam babkę, i mimo, że nie wyszedł mi tak piękny tulipan jak u Ciebie, to babka jest bardzo dobra i atrakcyjna ;) Pozdrawiam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...