środa, 2 stycznia 2013

Zrób to sam. Domowy cukier waniliowy.

Nie ma nic pyszniejszego od domowych ciast i deserów. Ale jeśli dodamy do nich prawdziwy, domowy cukier waniliowy, nabierają głębi i niepowtarzalnego aromatu. Kiedy zakupiłam laski wanilii, od razu zabrałam się za przygotowanie aromatycznego cukru waniliowego. W przeciwieństwie od tego sklepowego, który w rzeczywistości jest cukrem wanilinowym (z dodatkiem sztucznej waniliny), a nie waniliowym, ten domowy kryje w sobie prawdziwą głębie smaku. Przygotowanie go zajmuje nie więcej niż 2 minuty, a smak deserów i kawy z dodatkiem takiego cukru jest nie do opisania :) Zresztą, sami spróbujcie.


Składniki:
200 g drobnego cukru

1 duża laska wanilii


Laskę wanilii przeciąć wzdłuż na pół. Wyskrobać miąższ i dodać go do cukru. Wymieszać, aż do połączenia się czarnych ziarenek z cukrem. Puste strąki pociąć na kawałki i również włożyć do cukru. Zakręcić słoik i wstrząsnąć. Smacznego!

Rady: 
* Jeśli użyjecie trochę cukru waniliowego, możecie uzupełnić go nowym. Wystarczy dobrze wymieszać zawartość słoika i odczekać 1-2 dni.
* Jeśli użyjecie do dania czy deseru samego miąższu wanilii pusty strąk możecie dołożyć do cukru, celem wzmocnienia aromatu.
* Domowy cukier waniliowy możecie używać nie tylko do aromatyzowania ciast i deserów, ale także do kawy i napojów lub posypywania nim gotowych dań. 

12 komentarzy:

  1. Samodzielnie zrobione przyprawy nie mają sobie równych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, to prawda, co zrobisz samemu, zdecydowanie lepiej smakuje w kuchni, czy to cukier, czy mieszanki przypraw. Po drugie wiesz dokładnie z czym masz do czynienia, nie ma dodatkowej chemii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię robić takie domowe mieszanki. Przyprawy komponuję według własnego gustu i smaku. Lubię naturalne składniki, dzięki którym dania smakują wyśmienicie :)

      Usuń
  3. a ja się zbieram i zbieram i zebrać nie mogę żeby zrobić cukier waniliowy :) zmobilizowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jeszcze swojego cukru nie robiłam.. nie mam miejsca na swoje przetwory w studenckim mieszkaniu. Ale jak pójdę kiedyś na swoje, to sobie machnę całą spiżarkę od razu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MartynCia zachęcam do zrobienia, bo naprawdę warto! :)

      Usuń
  5. Ja też zrobiłam kilka tygodni temu po raz pierwszy własny cukier waniliowy. Zirytowałam się i to bardzo, gdy wyczytałam, że wanilina jest pochodną ... rozkładu ligniny. I producenci sprzedają coś takiego nieświadomym klientom. Taki cukier nawet nie leżał obok prawdziwej wanilii. Zapach prawdziwego cukru waniliowego jest wyjątkowy. Jestem zachwycona. Od teraz tylko takiego będę używała :) Z innej beczki - masz ładny obrus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, domowy cukier waniliowy to prawdziwe bogactwo aromatu :)
      Ten "obrusik" to w rzeczywistości ściereczka, kupiona za grosze w jednym z marketów :)

      Usuń
  6. Ehh Ola, jak ja czytam te Twoje przepisy to robię się momentalnie głodna..... A różne produkty domowej roboty nie mają sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...