poniedziałek, 28 stycznia 2013

W każdym z nas drzemie dziecko. Deser z kaszą manną dla dorosłych.

Z czym kojarzy Wam się kasza manna? Z dzieciństwem? Z traumą jaka towarzyszy do dziś kiedy na nią patrzycie? Ja nie mam takich wspomnień, bo uwielbiałam kaszę, którą gotowała mi mama. Koniecznie tak gęstą, że łyżka stała :) Tak dawno jej nie jadłam, że trochę za nią zatęskniłam. Postanowiłam, że zrobię deser z wykorzystaniem owoców, kawy i ekstraktu z wanilii, a za składnik główny posłuży mi właśnie kasza manna. Wyszło naprawdę smacznie...A ja poczułam się jak dziecko, tylko takie trochę większe...:) 


Składniki:
400 ml mleka

4-5 łyżek kaszy manny
2 łyżki cukru 
2 łyżki ekstraktu z wanilii
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej espresso (drobnoziarnistej)
3/4 szklanki truskawek (mogą być mrożone)
1/2 szklanki jagód (mogą być mrożone)
25 g gorzkiej czekolady (70%)



Mleko zagotować z cukrem. Dodać kaszę i gotować na wolnym ogniu ciągle mieszając. Kiedy kasza będzie gęsta zdjąć z ognia i pozostawić do wystudzenia. Dodać ekstrakt z wanilii i wymieszać. Kaszę podzielić na 3 części do jednej dodać kawę rozpuszczalną. Do drugiej truskawki, do trzeciej jagody. Jeśli używamy mrożonych owoców, należy je wcześniej rozmrozić. Kaszę z truskawkami i jagodami zmiksować. Czekoladę rozpuścić. Płynną czekoladę przelać do szprycy lub woreczka strunowego z odciętym rogiem i udekorować ścianki kieliszka. Wstawić do lodówki do zastygnięcia. W kieliszkach układać warstwami: kaszę kawową, kaszę truskawkową i jagodową. Wierzch udekorować resztą czekolady. Smacznego!

 

19 komentarzy:

  1. śliczny kolorowy deser:))) uwielbian kaszę manną i zachęciłaś mnie by coś z niej zrobić :)))

    pozdrawiam i życze kolejnych pięknych inspiracji :)))

    Olinka- Smakowyraj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że zachęciłam Cię do wyczarowania czegoś pysznego z manny :)

      Usuń
  2. pięknie wygląda, aż szkoda jeść!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zrobić z podwójnej porcji :P Jedną jeść, a drugą podziwiać :)

      Usuń
  3. jeju jak wyglada, jak z kuchni ramseya gordona;o boskoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie wiem czy Gordon byłby zachwycony takim komentarzem, daleko mi do niego...:)

      Usuń
  4. świetnie wygląda! cudowne! chętnie bym zjadła taki boski deser:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    przepraszam za zaległości w zaglądaniu do Ciebie!
    Ale już jestem patrzę co u Ciebie...mniam! ja też zawsze lubiłam kasze manną! pychota! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MartynCia zastanawiałam się, gdzie się podziewałaś, ale widzę, że wszystko ok :) Kasza manna ostatnio za mną chodziła, stąd ten deser :)

      Usuń
  6. padłam z wrażenia, piękny!:) nie mogę się napatrzeć! przecudne zdjęcia!:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda i pewnie też smakuje

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja sobie właśnie przed chwilą ugotowałam kaszkę - pyszności :)
    Strasznie mi się podoba ten fioletowy kolor u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ile porcji wychodzi z tego przepisu?? :) piękne aż ślinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wyszły 2 porcje w dużych kieliszkach. Można według potrzeby zwiększyć lub zmniejszyć proporcje.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...