niedziela, 18 listopada 2012

Sałatka Gyros

Istnieje mnóstwo wersji tej popularnej sałatki. Bazę zawsze stanowi pierś z kurczaka z dodatkiem przyprawy gyros. Ale reszta dodatków to już kwestia gustu. U mnie sprawdziła się rewelacyjnie w wersji, którą podaję poniżej. Jest kurczak jest kukurydza i kapusta pekińska - soczyście i chrupiąco, tak jak być powinno. Wystarczy, że wcześniej zamarynujesz pierś w przyprawie i podsmażysz ją, a sałatkę przygotujesz w zaledwie kilka minut :)




Składniki:
1 podwójna pierś z kurczaka
1/2 łyżki przyprawy gyros
1 łyżka oleju
1 średnia cebula
1 puszka kukurydzy
3-4 średnie ogórki konserwowe
1/2 małej kapusty pekińskiej
3 łyżki majonezu
3 łyżki ketchupu



Pierś pokroić w kostkę. Zamarynować w przyprawie gyros i odstawić do lodówki do przegryzienia najlepiej na całą noc. Zamarynowaną pierś usmażyć na oleju. Ułożyć ją na spód miski. Dodać pokrojoną w kostkę cebulę. Polać ketchupem. Ułożyć pokrojonego w kostkę ogórka konserwowego oraz odsączoną kukurydzę. Posmarować majonezem. Na wierzch ułożyć poszatkowaną kapustę pekińską i polać ją ketchupem. Przed podaniem wymieszać. Smacznego! 

9 komentarzy:

  1. No proszę, robię praktycznie tak samo, tylko dwie ostatnie warstwy mam w innej kolejności :) pyszna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewniak na wszelakich imprezach!;) Robię niemal identycznie, tylko cebulkę podsmażam. To w wersji najprostszej. Czasami, zwłaszcza w okresie wiosenno -letnim robię też wersję "na bogato" - ogórek konserwowy zastępuje świeżym, dodaję pomidory, fetę i sos "Tysiąca Wysp".mniammm....

    OdpowiedzUsuń
  3. jedna z lepszych sałatek jakie wymyślono:) zawsze robi furorę i każdemu smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój Blog jest jednym z nominowanych przeze mnie do zabawy Liebster Blog, zapraszam po szczegóły: http://thepotishot.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-czyli-bez-przepisu.html Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze danie jakie ugotowałam, pyszne, mam tylko 12 lat więc to był mój mały kulinarny sukces.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolorowo, pysznie i zdrowo :D Gratuluje przepisu i zapraszam na SalatkaGyros.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. jaaaadłam!! ona jest po prostu BOSKA!!! Pyszna, kolorowa, nie tylko cieszy oko ale i podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wolę w wersji z ogórkiem kiszonym. Dodaję jeszcze ananas. Zawsze robię ogromną miskę, jak goście nie dojedzą to jem ją kolejne dwa dni :D Uwielbiam, innych sałatek już nie robię.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...