piątek, 9 listopada 2012

Pizzerinki z trzema serami

Puszyste, serowe i dobre na szybką przekąskę, takie właśnie są pizzerinki. U mnie w wersji wegetariańskiej - bo akurat miałam kaprys na pieczarki i cebulkę :) Można zrobić je właściwie z dowolnymi dodatkami, które mamy pod ręką; warzywami, wędliną czy po prostu z samym serem. Zapewniam Was, że to ciasto jest najlepszym ciastem na pizze jakie jadłam. Możecie wykorzystać je do tradycyjnej pizzy lub do chrupiących paluchów np. do piwa :) Polecam...


Składniki:
Ciasto:
400 g mąki
20 g świeżych drożdży 
1 niepełna szklanka (220 ml) wody
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
Sos (latem polecam sos z pomidorów san marzano):
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki pikantnego ketchupu
2 łyżki oliwy
2 ząbki czosnku (przeciśnięte przez praskę)
1/2 łyżki suszonego oregano
1/2 łyżeczki cukru
1 szczypta chili
1/2 łyżeczki słodkiej papryki. 
Dodatki: (u mnie)
czerwona cebula
pieczarki
ser mozzarella
ser długo dojrzewający (Stary Olęder)
ser gouda





Z drożdży, cukru, wody i łyżki mąki zrobić rozczyn i odstawić na około 10 minut w ciepłe miejsce do podrośnięcia. Do mąki dodać sól, oliwę i podrośnięte drożdże. Zagnieść elastyczne ciasto ręcznie lub mikserem. Przełożyć do miski wysypanej mąką, przykryć ścierką i odstawić na około 45 min. do podrośnięcia. W tym czasie zetrzeć/pokroić ser, pieczarki, cebulę. Składniki sosu połączyć. Podrośnięte ciasto podzielić na 8 części. Każdą rozwałkować w okrąg. Posmarować sosem i ułożyć dodatki. Pizzerinki piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia przez około 20 minut w 180 stopniach. Smacznego! 

4 komentarze:

  1. co za mini pyszności:) porwałabym dwie i schowała w kieszeniach na drogę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częstuj się :) Wiedziałam, że przyjdziesz, więc odłożyłam ;P

      Usuń
  2. Im więcej sera tym lepiej :) pizze serowe to moje ulubione ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają rewelacyjnie! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...