niedziela, 28 października 2012

Crumble jesienne z migdałami

Oj tak, to jeden z najprostszych i najsmaczniejszych deserów jakie jadłam. Uwielbiam chrupiącą kruszonkę i miękkie rozpływające się w ustach owoce. Tym razem crumble jesienne, bo z jabłkami i gruszkami z niewielkim dodatkiem mrożonych jagód, na która akurat miałam ochotę. Znikło w mig, bo tak pachniało, że zwabiło do kuchni moich przeżuwaczy krótkodystansowych :)



Składniki (na 4 kokilki):
2 średnie jabłka
1 duża gruszka
2 łyżki mrożonych jagód (opcjonalnie)
Kruszonka:
200 g mąki
100 g zimnego masła
100 gram cukru pudru 
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki cukru z wanilią
Dodatkowo:
1 łyżeczka masła (do wysmarowania foremek)
4 łyżki płatków migdałowych







Jabłka i gruszki obrać i pokroić w grube plastry. Foremki do zapiekania wysmarować masłem i ułożyć w nich pokrojone owoce do 2/3 wysokości. Można dosypać po 1/2 łyżki jagód. Z mąki, zimnego masła, cukru oraz cynamonu i cukru z wanilią zagnieść kruszonkę. Owoce obsypać kruszonką i posypać płatkami migdałowymi. Zapiekać w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 30 minut. Podawać na gorąco z kleksem gęstej śmietany lub jogurtu. Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...