poniedziałek, 24 września 2012

Rozgrzewająca zielona zupa-krem

Lubię zupy kremy. Na tą porę roku są idealne - pożywne, sycące i rozgrzewające. Nadmiar cukinii z ogródka spożytkowałam już do przygotowania pysznego pasztetu, świetnej tarty warzywnej oraz ciasta z jej dodatkiem. Dziś przyszła kolej na pyszną zupę - krem z cukinii. Dobrze doprawiona z dodatkiem delikatnego masła i szczyptą ziół, a przy tym ekspresowa w wykonaniu potrafi urzec swą prostotą i smakiem. Mnie urzekła....A Was? Jeśli jeszcze jej nie jedliście koniecznie spróbujcie! 


Składniki:
1 kg cukinii 
1 duża cebula
1 duży (lub dwa małe) ząbki czosnku
2 łyżki masła
szczypta cukru
sól (do smaku)
świeżo zmielony pieprz ziołowy
1 łyżka świeżego tymianku (lub 1/2 łyżki suszonego)
3 liście lubczyku
2 liście laurowe
3 ziela angielskie
Dodatkowo:
grzanki lub groszek ptysiowy (do podania)


Cebulę pokroić w piórka. Masło rozpuścić w garnku i wrzucić cebulę. Dusić do zeszklenia z odrobiną cukru i soli. Cukinię (nie obraną) pokroić na drobną kostkę. Wrzucić do zeszklonej cebuli i chwilę smażyć. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, ziele i liść. Zalać około 1 litrem wody. Gotować około 15-20 minut. Dodać tymianek, lubczyk, doprawić do smaku. Wyciągnąć ziele i liść i zmiksować zupę na krem. Chwilę podgotować i ponownie doprawić. Podawać gorącą z czosnkowymi grzankami lub groszkiem ptysiowym. Smacznego! 

6 komentarzy:

  1. Rozgrzewający zupy to o tej porze absolutnie dobry pomysł. :) Uwielbiam krem z cukinii, przypomniałaś mi, że wieki go nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. piekna zupka, uwielbiam takie kremiki:D

    OdpowiedzUsuń
  3. takie rozgrzewajace zupy to cos, co lubie! bardzo!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. kremowe zupy to zdecydowanie moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...