czwartek, 2 sierpnia 2012

Ogórki małosolne z beczki

Nadszedł czas na ogórki małosolne. Robię je najczęściej w dużej ilości, bo ogórkowych smakoszy mam w domu, aż dwóch. Świetne jako dodatek do sałatek, zupy czy na kanapkę. Poza tym na efekt nie trzeba czekać tygodniami, wystarczy parę dni. 


Składniki:
1,5 kg ogórków gruntowych (równej wielkości)
1 skórka z kromki chleba
6 ząbków czosnku
2 gałązki kopru
kawałek korzenia chrzanu
6 ziaren ziela angielskiego
5 liści laurowych
1 łyżeczka ziaren gorczycy
1/2 opakowania gotowej mieszanki do ogórków (opcjonalnie)
Zalewa:
2,5 litra wody
105 gram soli gruboziarnistej



Ogórki umyć i ściąć końce po obu stronach. Zalewę zagotować i wystudzić. Do kamionkowej beczki (lub dużego słoja) wsypać wszystkie przyprawy i dodać skórkę z chleba. Ułożyć ogórki i zalać zimną zalewą. Przykryć wieczkiem lub zakręcić zakrętkę. Odstawić na przynajmniej 4 dni. Smacznego! 


2 komentarze:

  1. ja tam uwielbiam kwaszone :DD
    pozdrawiam,
    Szana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. mm ogóreczki małosolne i chlebek ze smalcem mój ulubiony duet z dzieciństwa ;)
    mniam mniam ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...