piątek, 18 maja 2012

Jazzy chips grillowane

Przyrząd do robienia tych fantazyjnych spiralek z ziemniaków leżał w szafce chyba jakieś 5 lat. Zakupiony za grosze w jednej z gazet wysyłkowych przeleżał zapomniany tyle czasu, aż do dziś, kiedy przypomniałam sobie, że go posiadam. Na grill poszły więc jazzy chips zroszone oliwą z oliwek i przyprawione pieprzem, ziołami i solą. Z pewnością zrobię je po raz kolejny, bo taki sprzęt, jak się okazało potrafi bardzo wiele. Spiralki wyszły fantastyczne!






Składniki:
4 młode ziemniaki w łupinie (raczej długie i kształtne)
oliwa z oliwek
sól
świeżo zmielony ziołowy pieprz
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka majeranku






Szpikulcem przebijamy ziemniaka na wylot. Nakładamy sprężynkę z ostrzem i kręcimy, krojąc tym samym ziemniaka w spiralkę. Ściągamy ziemniaka ze szpikulca i delikatnie rozciągamy. Nabijamy na patyki do szaszłyków, skrapiamy oliwą, posypujemy ziołami, pieprzem oraz solą. Grillujemy na dobrze rozgrzanym ruszcie, do miękkości i zarumienienia. Jazzy chips świetnie smakują z sosem czosnkowym z koperkiem. Smacznego!


A oto sprzęt do spiralek:





11 komentarzy:

  1. Fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Ale fajnie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam takie coś nad morzem, ale było posypane przyprawą pełną sztuczności... U Ciebie wygląda to super, muszę sobie sprawić taki przyrząd;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pewnie było smażone na głębokim tłuszczu. Z reguły tak się przygotowuje Jazzy chips. Grillowane z własnymi przyprawami jest zdrowsze, smaczniejsze i przede wszystkim tańsze.

      Usuń
  4. Ciekawa jestem jak wygląda to urządzenie, ja mam takie do robienia spiralek z marchewki czy ogórka. Bardzo oryginalne danie z grilla!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to właśnie o to urządzenie chodzi. W przepisie dodaję zdjęcie.

      Usuń
  5. genialny efekt :) chociaż nie do końca potrafię sobie to zoobrazować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o zobrazowanie wykonania ziemniaczanej sprężynki? Jakbyś Ty widziała, jak ja majstrowałam z ziemniakiem i tym sprzętem, żeby zrozumieć jak to działa ;D Na szczęście mój mąż (jak każdy facet) potrafi rozkminić o co z takimi rzeczami chodzi :) Trzeba całego ziemniaka nabić na ten szpikulec, na górę szpikulca nałożyć drugą część (tą sprężynkę) i kręcić w kółko, aż do końca ziemniaka. Ściągnąć ziemniaka ze szpikulca rozciągnąć i gotowe :) To jest dziecinnie proste :)

      Usuń
  6. robiłam. niestety wyszły suche i nie upieczone...czuc było, że ziemniaki są "żywe"...:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, dlaczego jazzy chips mogły nie wyjść :( Mnie wyszły bardzo dobre. Może zależy to od gatunku ziemniaków lub długości czasu grillowania? Sama nie wiem...

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...