środa, 4 kwietnia 2012

Zebra z mikrofalówki w 3 minuty

To ciastko z mikrofali, które doczekało się już wielu modyfikacji i funkcjonuje pod wieloma nazwami, dziś postanowiłam przyrządzić w postaci pasiastej zebry. W postach znajdziecie także przepis na klasyczną babkę zebrę z piekarnika w wersji XXL. Ale to małe stworzonku, które wyrosło w małej miseczce jest równie smaczne i świetnie sprawdza się wtedy, gdy nie mamy weny na pieczenie, gdy goście stoją w drzwiach lub po prostu gdy mamy ochotę na coś smacznego do kawy. To samo ciastko możecie przygotować w wersji w całości kakaowej, w wersji z dodatkiem ulubionego dżemy oraz wszelkiego rodzaju dodatkami: rodzynkami, kokosem, kawałkami posiekanej czekolady czy orzechami. 



Składniki:
4 łyżki mąki
4 łyżki cukru
1/8 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
1 łyżeczka rozpuszczalnej kawy
1 jajko
3 łyżki mleka
3 łyżki oleju
1/4 łyżeczki aromatu pomarańczowego
1/2 łyżeczki masła do wysmarowania miski








W misce mieszamy mąkę, cukier i proszek do pieczenia. W drugiej misce roztrzepujemy jajko, mleko i olej oraz aromat. Obie miski łączymy i dokładnie mieszamy. Ciasto dzielimy na dwie równe części. Do jednej dodajemy łyżkę kakao i łyżeczkę kawy. Dokładnie mieszamy. Ciasta lejemy naprzemiennie (jasne, ciemne, jasne...itd.) na środek (tylko na środek!) wysmarowanej masłem miski. Gotową zebrę wstawiamy na 3 minuty do mikrofalówki na największą moc. Po tym czasie sprawdzamy ciastko patyczkiem. Jeśli jest suchy, ciasto jest gotowe. Jemy od razu lub zostawiamy chwilę do ostygnięcia. Smacznego! 

14 komentarzy:

  1. witam :) spodobał mi się ten pomysł , jakiej wielkości miseczki używa pani do pieczenia?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miseczka ma średnicę 15 cm, a wysokość ok. 6,5 cm. Może to być każda miseczka. Ciasta powinno być w niej nie więcej niż do 3/4 jej wysokości, ponieważ podczas pieczenia wyrasta. Zachęcam do wypróbowania ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Fenomenalna, szkoda że mikrofalówki nie posiadam ale przepis polecę znajomym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto jest pyszne ja na samo dno podałam 2 łyzeczki dżemu truskawkowego i jest przepyszne, dziękuję za przepis, pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. az mnie korci zrobić je teraz :) moze zab przestanie mnie bolec hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe może :) polecam w każdym bądź razie chociaż spróbować :)

      Usuń
    2. zrobiłam :) wyszła pyszna!

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :)

      Usuń
  5. Chyba sama nie wierzyłam, że to może się udać. A jednak, dzisiaj wieczorem dostałam takiego ciśnienia na coś słodkiego, że przestałam się zastanawiać czy to możliwe. Zrobiłam i ku mojemu zaskoczeniu... wyszło! Całkiem smaczne jak na ciasto w 5min.

    OdpowiedzUsuń
  6. zaraz wypróbuję tylko jajek nie posiadam na chwile obecną :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaraz zaspokoje swoje lakomstwo - w ciagu calego dnia zdaze spalic nadmiar kalorii napisze jak wyszlo :-D
    Babayaga13

    OdpowiedzUsuń
  8. Super placek polecam zrobilam i jest pyszne

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...