niedziela, 8 kwietnia 2012

Ciasto 3 bit rozpływające się w ustach

Bez wątpienia mogę stwierdzić, że to ciasto, które zawdzięcza swą nazwę znanym batonikom, jest jednym z najpyszniejszych jakie robiłam. Puszysta bita śmietana przełamana kruchością gorzkiej czekolady i słodyczą masy krówkowej tworzą idealne połączenie. Smaki poszczególnych warstw wspaniale się uzupełniają tworząc prawdziwą rozkosz dla podniebienia. 


Składniki:
2 paczki (500 g) maślanych herbatników 
1 puszka (400g) masy krówkowej (kajmak)
Masa 1:
2 budynie śmietankowe bez cukru (każdy 40 g)
1/2 litra mleka
2 łyżki cukru
250 g masła (82% tłuszczu)
Masa 2:
1/2 litra śmietany kremówki 30%
2 śmietan fixy
1 czubata łyżka cukru pudru
Dodatkowo: 1/4 tabliczki gorzkiej lub mlecznej czekolady



Blaszkę o wymiarach ok. 26x36 cm wykładamy warstwą herbatników. Masę krówkową rozsmarowujemy na herbatnikach. Przykrywamy kolejną warstwą herbatników. Budynie gotujemy według przepisu na opakowaniu na 1/2 litrze mleka z dodatkiem cukru. Ugotowane budynie studzimy. Miękkie masło ubijamy na puszysto i dodajemy po łyżce przestudzonego budyniu, cały czas miksując. Tak przygotowaną masą smarujemy warstwę herbatników i przykrywamy ostatnią warstwą ciastek. Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem i śmietan fix, cały czas ubijając. Ubitą śmietanę wykładamy na herbatniki. Posypujemy wiórkami startej czekolady. Schładzamy w lodówce przez kilka godzin, a najlepiej przez całą noc. Smacznego!

 

18 komentarzy:

  1. świetnie wygląda i na pewno tak samo smakuje. Już spisuję przepis, bo na pewno wkrótce zrobię !!

    Pozdrawiam,
    kinia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak smakuje obłędnie, szczególnie jak poleży 1 dzień, bo herbatniki fajnie namiękają i wszystko się "przegryza".

      Usuń
  2. mmm :) ja mam inny przepis na 3bita ! ale ta wersja bardzo mi się podoba :D dodaje do akcji z przyjemnością :) smaczny blog - napewno zaglądnę częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panti zapraszam serdecznie. U mnie zawsze kuchnia szeroko otwarta dla nowych gości ;)

      Usuń
  3. robiłam ciasto - jest rewelacyjne! smakowało całej rodzinie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyje a smak jak napisałaś rozpływa się w ustach i nie ma dużo pracy przy nim jeśli masz pomysły na takie ciasta bez pieczenia chetnie zobacze je na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wałśnie robię 3 bita z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spisałam na razie parę przepisów:na choinkę piernikową,na ciasto 3bit,na pieczone mięsa.Już wiem ze będą mi smakować.Wygląd jest perfekcyjny,zwłaszcza choinka -piękna

    OdpowiedzUsuń
  7. Co tu dodac ja robie dokładnie tak samo to przepyszne i łatwe bez pieczenia ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo słodkie ciasto doskonale pasuje do gorzkiej kawy,ja jem tylko kawałek reszta pozostaje dla mojego narzeczonego...prosty i szybki przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a do tej śmietany kremówki tą śnieżkę dodajemy jako proszek , czy najpierw uprzednio trzeba ją przygotować i dodajemy zrobioną już ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dajemy jako proszek, ale dodanie śnieżki nie jest koniecznie. Wiele razy robiłam po prostu dodając jedynie cukier puder i śmietan fix ciasto wyszło równie smaczne.

      Usuń
  10. Wyszło pyszne - drugie (obok Krakersa) ulubione ciasto Rodzinki :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam!!! Ciasto pycha! Zawsze korzystam z Pani przepisu, wszystkim smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dwa budynie gotujemy na 0,5l mleka czy w sumie na litrze oba budynie?

    OdpowiedzUsuń
  13. To ciasto jest obłędne moje ulubione .

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto pyszne, ale wg mnie znacznie lepsze z kwaśną śmietaną, która idealnie przełamuje słodycz kajmaku i mdłośc budyniu

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...